اجتماعیسلامت و پزشکی

گمانه زنی‌ها برای تعطیلی مدارس استان

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سیناهمدان، از عدم وجود تهویه مناسب در مدارس استان خبر داد.

لیدا رفعتی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با توجه به فصل زمستان و سردی هوا عنوان کرد: عدم امکان باز نگه داشتن پنجره‌ها در مدارس و تهویه نامناسب امکان شیوع ویروس کرونا افزایش پیدا می‌کند ولیکن در بعضی مدارس دستگاه تهویه هوا وجود دارد اما از سالم بودن و کارکرد درست آن اطمینانی نخواهد بود.

وی افزود: 70 درصد شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس رعایت می‌شود و با شیفت بندی دانش آموزان امکان انتقال بیماری کاهش پیدا می‌کند و در صورت اوج گیری کرونا در پیک ششم با دستور استانداری احتمال تعطیلی وجود دارد.

رفعتی بیان کرد: همچنان استخرها در همدان باز بوده و مشکل تهویه مناسب در این مکان‌ها وجود ندارد، اما عدم فاصله گذاری اجتماعی و عدم امکان زدن ماسک در این مکان، احتمال تعطیلی را در هفته آینده افزایش می‌دهد.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سیناهمدان، در رابطه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اظهار کرد: متاسفانه نانوایی ها و سوپرمارکت ها بیشترین آمار پلمپ را به خود اختصاص داده‌اند و این به منزله عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در این مکان‌ها می‌باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن