سلامت و پزشکی

تهویه نامناسب مدارس و امیکرون در اوج

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سیناهمدان، از معرفی 29 مدرسه متخلف در حوزه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویژه کرونا خبر داد.

لیدا رفعتی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، درباره بازرسی و پلمپ مراکز استان بیان کرد: در یک هفته اخیر 29 اخطار از جانب بازرسان حوزه معاونت بهداشت به مدارس و 120 اخطار به نانوایی‌ها ابلاغ شده است؛ متاسفانه 29  مرکز در استان به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمپ شده، که پنج تا از آن مربوط به نانوایی‌ها می‌باشد.

وی عنوان کرد: در بین اماکن و مراکز استان، فرودگاه با رعایت 100 درصدی شیوه نامه‌های بهداشتی، بهترین عملکرد را نسبت به سایر اماکن و مراکز داشته است؛ همچنین مدارس با رعایت کمتر از نیم درصدی در تهویه مناسب یعنی 48 درصد، خطر ابتلاع به کرونا برای دانش آموزان افزایش داده است.

رفعتی در رابطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن و مراکز نه گانه افزود: شهرستان‌های رزن و بهار با رعایت 100 درصدی پوشش واکسیناسیون ، بیشترین آمار هفتگی و کبودرآهنگ با 61 درصد کمترین درصد را به خود اختصاص داده است؛ متاسفانه درصد استفاده از ماسک در بین همشهریان بسیار کاهش پیدا کرده است، در همه استان‌ها به جز نهاوند، ملایر و درگزین، درصد استفاده از ماسک کمتر از 50 درصد بوده است و این به معنای عادی انگاری و افزایش آمار کویید-19 می‌باشد.  

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن