اجتماعی

با کاهش ۲ پله‌ای، همدان همچنان در زمره استان‌های نخست خودکشی

مديرکل امور اجتماعي استانداري همدان از سقوط ۲ پله‌ای رتبه خودکشی استان در کشور طی بازده زمانی ۱۰ ساله خبرداد.

مهرداد نادری‌فر در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به کاهش ۱۳ درصدی خودکشی از سال ۹۷ تا ۹۹، مطرح کرد: درحال حاضر ۲ شهرستان فامنین و اسدآباد به نسبت جمعیت، بیشترین آمار خودکشی را در استان به ثبت رسانده‌اند.

وی با بیان اینکه از سال ۹۷ تا ۹۹ شاهد کاهش ۲۵ درصدی آمار اقدام به خودکشی بوده‌ایم، اظهار کرد: دستگاه‌های عضو در کارگروه اجتماعی، سلامت و خانواده استان، متناسب با شرح وظایف خود مسئولیت داشته و در همان اندازه از دستگاه‌ها انتظار فعالیت و انجام وظیفه وجود دارد.

وی ادامه داد: از این رو از سال ۹۰ تا ۱۴۰۰ استان همدان توانسته با کاهش آمار خودکشی و دوپله سقوط، جایگاه خود در جدول استان‌های کشور درصدر خودکشی را تغییر دهد؛ این درحالیست که باوجود روند کاهشی، این استان همچنان در بالای لیست کشوری قرار دارد.

نادری فر در رابطه با برگزاری جلسات کارگروه اجتماعی در استانداری نیز، تاکید کرد: این جلسات به صورت ماهانه در ۶ ماهه دوم سال‌جاری برگزار شده است؛ لازم به ذکر است تمامی آمارهای دقیق، به همراه جزئیات در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بوده و هیچ محدودیتی برای عدم ارائه آمار ازسوی سایر دستگاه‌ها به دانشگاه‌ها وجود ندارد.

مديرکل امور اجتماعي استانداري همدان با اشاره به وظایف اداره کار، رفاه و تعاون اجتماعی، و ورزش و جوانان در کارگروه اجتماعی استانداری، عنوان کرد: این ۲ اداره در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، به ترتیب موظف به فراهم نمودن زمینه اشتغال برای جوانان، ازدواج آسان، زمینه سازی اوقات فراغت و فعالیت‌های ورزشی هستند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن