اقتصادی

توزیع کالاهای اساسی در سامانه بومی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از فروش اقلام ضروری با قیمت مصوب تنطیم بازار در خارج از سامانه کشوری بازرگام، توسط یک سامانه‌ بومی خبرداد.

منصور رضوانی جلال در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به نبود نام استان در سامانه کشوری بازرگام جهت توزیع اقلام ضروری به دست همدانی‌ها، تصریح کرد: این امکان توسط یک سامانه بومی برای هم‌استانی‌ها مقرر شده و در ۲روز گذشته به هزار و ۵۰۰ نفر از مردم استان خدمت رسانی کرده است.

وی در رابطه با این سامانه بومی، مطرح کرد: سامانه کالا رسان من، استارت آپی بومی بوده که با مجوزهای اخذ شده در ۲ نوبت در روز اقدام به فروش اقلام ضروری با قیمت تنظیم بازار می‌کند.

رضوانی جلال با بیان اینکه تنها فروش برنج شیرودی مختص پایتخت نشینان بوده و این امکان در استان وجود ندارد، افزود: در حال تلاش برای قرار گرفتن نام استان دربین لیست سامانه بازرگام و اتصال به کالای من از این طریق به جهت تسهیل شهروندان هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در رابطه با تعادل سازی قیمت سیب زمینی در بازار کشور نیز، اظهار کرد: به میادین میوه و تره بار تهران اعلام کردیم که مقادیر مورد نیاز سیب زمینی را به استان همدان اعلام کرده و با خرید کیلویی ۸ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان، این کالا را در بازار پایتخت با نرخ ۱۰ هزار تومان به فروش برسانند.

وی اضافه کرد: در استان نیز سیب زمینی کیلویی ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد؛ از این رو شاهد کاهش تلاطم به وجود آمده در بازار این کالا هستیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن