سیاسی

نمایندگان، به دنبال شفافیت اموال وزرا و معاونین رئیس جمهور

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس از بررسی طرح شفافیت آرا و اموال نمایندگان مجلس، وزرا و معاونین رئیس جمهور در خانه ملت خبرداد.

حجت الاسلام احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با تاکید براینکه امکان حذف طرح شفافیت آرا به دلیل فوریت داشتن آن قانونی نبوده و امکان پذیر نیست، عنوان کرد: درحال حاضر به دلیل ارتقاء طرح شفافیت آرا نمایندگان مجلس و اضافه کردن موارد قانونی جهت اعمال شفافیت اموال و آرا وزرا، معاونین رئیس جمهور و نمایندگان مجلس، بررسی این طرح در صحن به تاخیر افتاده است.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت، ادامه داد: پیش از این، طرح شفافیت آرا شامل نمایندگان مجلس در جلسات مرتبط بود؛ این درحالیست که علاوه بر وکلای مردم، شفافیت آرا و اموال تمام مسئولین ارشد کشور همانند معاونین رئیس جمهور و وزرا باید برای مردم امکان پذیر باشد.

وی با اشاره به الزام فوریت بررسی طرح مذکور، بیان کرد: متاسفانه به دلیل شیوع کرونا جلسات مجلس با تاخیر و محدودیت و یا گاها با تعطیلی مواجه شده است؛ با وجود بیش از 50 طرح دارای اولویت بررسی در صف ورود به صحن  همچنین الزام تسریع در رسیدگی به لایحه بودجه 1401، زمان مشخصی را برای بررسی و رد یا قبول طرح شفافیت آرا نمی‌توان اعلام کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن