سلامت و پزشکی

مشکلات بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی ملایر برطرف می‌شود

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر با تاکید بر ضرورت مشکلات بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی بخش خصوصی،گفت: هر اقدامی در حوزه بهداشت و درمان، در راستای حفظ سلامتی مردم و کمک به کادر درمان است.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، حسین فارسی عصر یکشنبه یکم اسفند ماه،در نشست تخصصی رفع مشکلات بی خطرسازی پسماندهای عفونی ملایر که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه شبکه بهداشت و درمان، مرکز بهداشت، محیط زیست، شهرداری، سازمان نظام پزشکی و بخش خصوصی برگزار شد، بر لزوم ساماندهی زباله‌ها و پسماندهای عفونی بخش خصوصی همچون مطب‌ها و آزمایشگاه‌ها تاکید کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه امحاء و بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی در بیمارستان‌های ملایر انجام می‌شود، زباله‌های عفونی در مطب‌ها و آزمایشگاه‌ها نیز از طریق شرکت عصر سلامت سبز الوند به صورت هفته‌ای یکبار صورت می‌پذیرد.

فارسی با اشاره به اینکه امحاء هفتگی پسماندهای عفونی و اعمال تعرفه برای همه مطب‌های پزشکان، گلایه‌مندی‌هایی را در این زمینه ایجاد کرده است، تاکید کرد: اکیپی مشترک از فرمانداری، محیط زیست، شبکه و مرکز بهداشت، شهرداری و سازمان نظام پزشکی شهرستان تشکیل و با مشخص شدن شرح وظایف این ارگان‌ها در خصوص امحاء‌سازی پسماندهای عفونی بخش خصوصی، مطب‌هایی که پسماند عفونی تولید می‌کنند از سایر مطب‌ها تفکیک و تعرفه‌ها به صورت شفاف مشخص شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه با قوانین دست و پاگیر نباید بی‌انگیزگی برای پزشکان متخصص ایجاد شود، تاکید کرد: ظرف ۱۰ روز آینده با همکاری شهرداری مکان و فضایی در حاشیه شهر که سلامتی و بهداشت مردم را تهدید نکند، برای جمع‌آوری پسماندهای عفونی در نظر گرفته شود تا شرکت اجرا کننده نسبت به امحاء‌سازی این پسماندها به صورت هفتگی یا دو بار در هفته اقدام کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن