اقتصادی

وابستگی به خام فروشی نفت دلیل شرایط سخت اقتصادی موجود

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد وابستگی بودجه به خام فروشی نفت و تحریم‌های ظالمانه را از جمله دلایل اصلی مشکلات اقتصادی کشور عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری همدان‌آنلاین، ظهر روزجاری، یکشنبه، ۸ اسفندماه، ذبیح الله سلمانی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان همدان، با بیان اینکه در سنوات گذشته به لحاظ رکود اقتصادی و تورم شرایط سختی را پشت سر گذاشته ایم، مطرح کرد: دلیل بیشتر این سختی‌ها، وابستگی بودجه به خام فروشی نفت، تحریم، ساختار ناموزون اقتصاد کشور بود؛ متاسفانه ما نتوانستیم وابستگی اداره کشور به درآمد نفتی را کم کنیم، نتواتستیم برای حوزه تولید مشوق بگذاریم که کارخانه‌ها تعطیل نشوند، نتوانستیم وابستگی ارزی را به وجوه صادرات ناشی از ارز کم کنیم.

وی با تاکید براینکه در دولت کار و کرامت، وزیر اقتصاد دستور تدوین برنامه راهبردی وزارتخانه برای سال ۱۴۰۱ را ابلاغ کرده‌اند، افزود: همه حرکت‌ها باید طبق برنامه راهبردی و عملیاتی تعریفی صورت گیرد؛ امید است این برنامه راهبردی چراغ راه و محور حرکت در امور مالی در تمامی حوزه‌ها از جمله بورس، ارز و امور مالیاتی باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد یکی از اقدامات اساسی وزارتخاته را تدوین استراژی‌ها و سیاست راهبردی که هم اکنون مراحل پایانی خود را میگذراند، عنوان کرد و گفت: زین پس از استان‌ها در تمام تصمیم گیری ها به‌عنوان نماینده در وزارتخانه حضور خواهند داشت.

سلمانی در رابطه با انتصاب مدیران در استان‌ها نیز اظهار کرد: توافقی با مقام عالی وزارت شده که علی‌رغم تغییر و تحول مدیریتی که خاصیت این میزها است، ما مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استان‌ها را از بدنه وزارتخانه انتخاب خواهیم کرد و در هیچ سالی خارج از این نهاد انتخاب نخواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه هر فردی که قصد انتخاب آن را به‌عنوان ندیر در ذهن داریم باید جهت احراز شایستگی عمونی و تخصصی در کمیته های مربوطه شرکت کنند، خاطرنشان کرد: درحال حاضر درحال تشکیل بانک اطلاعاتی از مدیران هستیم و این به معنی پیش بینی آینده مدیریتی اقتصادی است که می‌شود در تمام کشور از این بانک استفاده کرد.

سلمانی با تاکید بر اهمیت توجه مدیران به حوزه مولد سازی، تصریح کرد: استدعا دارم اگر اموال مازاد نیاز بر دولت را در استان داریم به فروش برسانیم، کشور ما برای تامین بودجه نیازمند چنین منابع مالی است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن