سلامت و پزشکی

پرداخت بخشی از مطالبات مراکز درمانی استان

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از پرداخت مبلغ 50 میلیارد و چهارصد وسی و هشت میلیون ریال از مطالبات موسسات و مراکز درمانی بخش خصوصی استان خبر داد.


دکتر سعید فرجی در گفت و گو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، گفت: مبلغ مذکور مربوط به مطالبات دی ماه مراکز درمانی می باشد که 6 میلیارد و 680 میلیون ریال مطالبات آزمایشگاهها ، 10میلیارد و 582 میلیون ریال مطالبات درمانگاههای خصوصی ، 5 میلیارد و 122 میلیون ریال مطالبات مراکز تصویر برداری، 1 میلیارد و 257 میلیون ریال مطالبات مراکز فیزیوتراپی و 26 میلیارد و 797 میلیون ریال مطالبات داروخانه های استان بوده است.


وی با تاکید بر اینکه پرداخت به روز مطالبات از مزایای الکترونیکی شدن فرآیندها می باشد خاطر نشان کرد : با استقرار کامل نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی سازمانهای بیمه گر امکان پرداخت سریعتر مطالبات موسسات و مراکز درمانی را دارند . همچنین دسترسی سریع و به روز به آمار و اطلاعات و امکان مدیریت و کنترل هزینه ها و افزایش بهره وری از مزایای بسیار مهم نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی است.


مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه نسخه نویسی الکترونیکی گام مهمی در تشکیل پرونده الکترونیک سلامت مردم است، عنوان کرد: با تشکیل پرونده الکترونیک سلامت از مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی جلوگیری می گردد و با استقرار سیستم ارجاع و تکمیل بسته کاملی از خدمات الکترونیک ، بیمه شدگان با کمترین هزینه به بالاترین سطح از خدمات دسترسی خواهند داشت. امیدواریم با تسریع در پرداخت مطالبات پزشکان و موسسات و مراکز درمانی شاهد افزایش سطح کمی و کیفی ارائه خدمات سلامت و افزایش میزان رضایتمندی مردم عزیزمان باشیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن