سلامت و پزشکی

وضعیت نارنجی شیوع کرونا در ملایر شکننده است

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر با بیان اینکه وضعیت نارنجی شیوع کرونا در ملایر شکننده است، تأکید ملایر کرد: میزان مراجعه بیماران سرپایی کرونا در شهرستان رو به افزایش است و مردم باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون را جدی بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، حسین فارسی در جلسه ستاد شهرستانی مدیریت کرونا که با حضور دستگاه‌های اجرایی ذیربط برگزار شد، افزود: ملایر از وضعیت قرمز وارد وضعیت نارنجی شد، اما این تغییر رنگ بسیار شکننده و خطرناک است.

وی ادامه داد: با توجه به سرعت انتشار و انتقال ‌پذیری بالای سویه اُمیکرون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، تزریق دُز سوم واکسن برای افراد بزرگسال و دُز اول برای کودکان پنج تا ۱۱ سال ضروری است.

فارسی با اشاره به اینکه فعالیت آموزش در مدارس این شهرستان طبق دستورالعمل آموزش و پرورش، به صورت حضوری است، اظهارکرد: فعالیت مهدهای کودک با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل دایر است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تمامی رستوران‌ها از جمله سنتی، فست‌فود و کافی‌شاپ‌ها با ۴۰ درصد ظرفیت مجاز به فعالیت هستند، گفت: اماکن ورزشی در سطح شهرستان نیز تا حداکثر ظرفیت ۴۰ درصد و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی با ۵۰ درصد ظرفیت مجاز به فعالیت هستند.

سرپرست فرمانداری ملایر با اشاره به اینکه اصحاب رسانه، صدا و سیما و ائمه جمعه و جماعات اقدامات لازم را به منظور اقناع‌ سازی، تشویق به واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عمل آورند، افزود: مجامع عمومی و فوق‌العاده اصناف، اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی با ۴۰ درصد ظرفیت با صدور مجوز از فرمانداری مجاز به برگزاری هستند.

فارسی تصریح کرد: حضور تمامی کارکنان دستگاه‌های اجرایی، مدرسین و معلمان با تزریق سه دُز واکسن و یا دو دُز برای افرادی که دُز دوم آنها کمتر از سه ماه تزریق شده باشد، امکان‌پذیر است و از ورود افراد بدون ماسک به تمامی مراکز دولتی و غیر دولتی جلوگیری به عمل می‌آید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن