سلامت و پزشکی

چه کسانی بیشتر دچار درد انگشتان دست می‌شوند؟

فوق تخصص درد گفت: درد انگشتان دست به دلیل کار بسیار با دست و انگشتان رخ می‌دهد و بیشتر متوجه افرادی است که با کامپیوتر و دیگر فعالیت‌ها مشغول هستند.

سیامک مرادی با بیان اینکه درد علامتی از وجود یک مشکل در بدن است، اظهار کرد: انجمن جهانی درد به همه مردم تاکید می‌کند که درد را تحمل نکنند، بلکه با تشخیص علت درد برای درمان آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه افراد درد را خودسرانه ساکت نکرده و بدون مشورت با پزشک دارو مصرف نکنند، افزود: تسکین دردساز و کار مخصوص به خود را دارد و استفاده از دارو به ویژه وقتی علت درد مشخص نیست و عوارض جبران‌ناپذیری به همراه دارد.

این متخصص در رابطه با احساس درد در انگشتان و دست، تصریح کرد: این درد به دلیل کار بسیار با دست و انگشتان رخ می‌دهد و بیشتر متوجه افرادی است که با کامپیوتر و دیگر فعالیت‌ها مشغول هستند.

فوق تخصص درد در رابطه با علل درد در انگشتان دست، گفت: علاوه بر آرتریت مواردی مانند مشکل‌هایی که به جریان خون ربط داشته باشند، آسیب رسیدن به انگشتان دست، رماتیسم جوانان، مشکلاتی که به عصب ربط داشته باشند، آرتروز، اختلالات رینود، رماتیسم مفصلی و کارهایی که با انگشتان دست انجام می‌شود مانند تایپ کردن با موبایل و کامپیوتر می‌تواند سبب درد انگشتان دست شوند.

مرادی در پاسخ به این سئوال که چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد، خاطرنشان کرد: اگر پس از گذشت دو هفته درد دست تسکین و یا کاهش پیدا نکند، قادر نباشید انگشت خود را به طور کامل راست کنید، احساس کرختی و سوزن سوزن شدن در انگشتان دست حتی زمانی که با انگشتان دست خود کاری انجام نمی‌دهید هم درد بسیار شدیدی را حس کنند به پزشک مراجعه کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن