اجتماعی

کاهش 40 درصدی نزاع فردی در ملایر

‏‏فرمانده انتظامی ملایر به کاهش 40 درصدی نزاع فردی و افزایش 128 درصدی دستگیری ها در این راستا اشاره و اظهارکرد: ‎‎در طول سال جاری با تلاش پلیس، جلوگیری از کلاهبرداری و یا عودت مبالغ کلاهبرداری شده توسط پلیس فتا جمعاً به مبلغ یک میلیارد و100 میلیون ‏‏تومان رقم خورد.

‎‎به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، سرهنگ احمد ساکی دوشنبه 23 اسفند ماه در نشست خبری، در رابطه با تشریح عملکرد 11 ماهه یگان های فرماندهی انتظامی ملایر، به کشف 97 درصد پرونده های متشکله در پلیس فتا اشاره کرد و گفت:‎‎ 58 درصد دستگیری ها نسبت به مدت مشابه سال قبل توسط پلیس فتا افزایش داشته است.

این مقام مسئول اظهارکرد: ‎‎دستگیری معتادان متجاهر 32 درصد افزایش، ‎ دستگیری خرده فروش ها و قاچاقچیان مواد مخدر 22 درصد افزایش و دستگیری های قاچاق کالا 16 درصد افزایش داشته است، همچنین ‎ با هوشیاری پلیس یک فقره پرونده اختلاس در دستگاه ها مربوط به دستگاه دولتی به مبلغ 231 میلیون تومان ‎‎و یک فقره پرونده رباخواری به مبلغ 174 میلیون تومان کشف شد.

فرمانده انتظامی ملایر بیان کرد: تعداد پرونده های قضایی تشکیل شده در 11 ماهه سال جاری 250 فقره و ارزش ریالی آن 33 میلیارد و 210 ‏‏میلیون و 400 هزار تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد افزایش داشته است.‏

وی به کاهش هشت درصدی انتقادات، افزایش 49 درصدی تقدیر و کاهش 20 درصدی شکایات از کارکنان فرماندهی انتظامی ‏‏ ملایر در 11 ماهه سال 1400 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد.

ساکی خاطرنشان کرد: در سال جاری 777 فقره انواع اخبار آگاه کننده توسط خبرنگاران در نشریات، فضای مجازی و سایت های خبری ‏اطلاع رسانی شد و توصیه های ‏انتظامی ‏اجتماعی پلیس ملایر با رویکرد بیان اقتدار پلیس در برخورد با جرائم و پیشگیری از وقوع جرم از طریق فضای ‏مجازی با ‏همکاری تنگاتنگ پلیس فتا و حفاظت اطلاعات شهرستان ‏منعکس شد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شعار نوروزی پلیس در سال 1401″ پلیس هوشمند، قانونمداری، نشاط بهاری”، است، از آماده باش کلیه یگان ها و کلانتری ها در روزهای آخر سال و ایام تعطیلات نوروز خبر داد.

ساکی افزود: در روزهای پایانی سال و ایام عید، چهار برنامه مهم را در دستور کار داریم که شامل مدیریت چهارشنبه سوری، پنج شنبه آخر سال، تامین امنیت تعطیلات عید نوروز و پیشگیری و مقابله با جرائم و تأمین امنیت شهروندان در سیزده بدر و روز طبیعت است.

فرمانده انتظامی ملایر با اشاره به اینکه در چهارشنبه سوری عوامل به صورت محسوس و نامحسوس در سطح شهر حضور دارند، تصریح کرد: با اخلالگران در نظم عمومی فروشندگان و توزیع‌کنندگان مواد محترقه و کسانی که اقدام به هنجارشکنی و ایجاد مزاحمت و ایجاد خسارت به اموال عمومی و شخصی می کند به شدت برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق رایزنی انجام شده افراد سابقه دار تحت نظر و کنترل ما هستند، افزود: در بحث چهارشنبه سوری تاکنون ۸۰ هزار عدد انواع مواد محترقه کشف شده است.

ساکی به حضور عوامل نیروی انتظامی در سطح آرامستان ها برای ایجاد تامین امنیت اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز گشت‌های مضاعف به صورت پیاده و سوار در سطح شهرستان فعال هستند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن