اقتصادی

تخریب باغات و اراضی زراعی ، یکی از معضلات ملی

معاون قضایی ، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان از لزوم طراحی سامانه تخصصی پایش ساخت‌و‌سازهای غیر مجاز در اراضی استان در راستای پیشگیری از تصرفات این حوزه خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری همدان‌آنلاین، عباس نجفی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با محوریت پیشگیری از تصرفات غیر قانونی اراضی ملی و کاهش ورودی پرونده‌های مرتبط به دستگاه قضائی، عنوان کرد: بحث تصرف و تخریب اراضی زراعی و باغات ملی یکی از معضلاتی است که در سطح کشور همه با آن درگیر هستند و علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته هنوز با وضعیت مطلوب بسیار فاصله داریم.

وی ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های تکنولوژی نوین در راستای پیشگیری از تخلفات این حوزه، ادامه داد: در راستای پیشگیری از تجاوز و‌ تصرف اراضی استفاده از سامانه تخصصی پایش ساخت‌و‌سازهای غیر مجاز در اراضی استان همدان امری بسیار اثرگذار خواهد بود ولی اجرای این طرح، امری فرادستگاهی است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان اظهار کرد: روش‌هایی مانند عکس‌برداری‌های زمان‌دار از مناطق با پهباد این دسترسی را فراهم می‌نماید تا هرگونه تغییرات جزایی در این مناطق به سرعت مشخص شده و با خاطی در همان ابتدا کار برخورد گردد.

نجفی اضافه کرد: به منظور ایجاد این دسترسی مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان باید با همکاری دستگاه‌های مرتبط و سازمان نقشه‌برداری استان و نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به بررسی دقیق فرآیند راه‌اندازی سامانه تخصصی پایش، تصویری اراضی و املاک و نحوه استفاده دستگاه‌های مرتبط و نظارتی با آن و هزینه‌های مربوطه بررسی های جامع اقدام نمایند.

وی تأکید کرد: مطابق دستور رئیس کل محترم دادگستری استان همدان در راستای جبران خسارت ناشی از تغییرات کاربر اراضی و تصرف اراضی ملی و تأمین هزینه‌های اجرای صحیح بر اساس تکالیف قانونی کلیه دستگاه‌های متولی در زمان ثبت شکایات نسبت به ثبت همزمان دادخواست مطالبه ضرر و زیان از جرم اقدام نمایند در غیر این صورت دفاتر الکترونیک قضائی از پذیرش ثبت شکواییه خوداری نمایند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن