فرهنگ و هنر

نخستین جشنواره ازناوله؛دروازه دره جهانی جوزان برگزار شد

امروز در قالب برنامه های نوروزگاه ملایر، نخستین جشنواره ازناوله دروازه دره جهانی جوزان در کنار قلعه تاریخی ازناوله و با حضور مردم و مسافران نوروزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین ، در این برنامه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای، بخشدار مرکزی، دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان و تنی چند از مدیران شهرستانی حضور داشتند.

این جشنواره شامل برنامه های فرهنگی، ساز و دهل محلی ، اجرای موسیقی سنتی،شعر محلی، مسابقه طناب کشی ،اسکات و گشت سواره بود و همچنین مسابقه سرگرمی با موضوعات دره جوزان و میراث ناملموس برگزار و به سه نفر از شرکت کنندگان جوایز نفیسی اهدا شد.

رئیس میراث ملایر و دبیر ستاد اجرایی سفر شهرستان در حاشیه مراسم گفت: دره جوزان ملایر به واسطه آب و هوای بسیار مطبوع و همچنین انگور بسیار با کیفیت یکی از گردشگر پذیرترین نقاط شهرستان است.

ابراهیم جلیلی افزود: 12 دوره جشنواره شیره پزی در این دره و در روستای مانیزان برگزار شده و نظام کشت انگور دره جوزان به عنوان پنجاه و سومین میراث جهانی در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است.

وی اظهار کرد: روستای ازناوله در ورودی این دره واقع شده است و ورودی منطقه حفاظت شده لشکردر از روستای ازناوله می گذرد و امسال با کمک بخشداری مرکزی ، دهیاری و شورای اسلامی روستا نخستین جشنواره دره جهانی جوزان در کنار قلعه تاریخی ازناوله ورودی دره جوزان و در زیر سایه کوه ها منطقه لشگر برگزار شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن