اقتصادی

بهره برداری از طرح آبرسانی از سد تالوار تا پایان خرداد

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در بازدید از تاسیسات و خط انتقال آب شرب سدتالوار از به ثمر نشستن طرح انتقال آب از سد تالوار به شهر همدان تا پایان خرداد ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین ، اتابک جعفری که به همراه معاونت راهبری و نظارت بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به همدان سفر کرده بود، با اشاره به اینکه این بازدید به منظور بررسی پروژه های مختلف آب و فاضلاب استان انجام شد،گفت: در حال حاضر کمبود نزولات جوی یکی از مشکلات جدی کشور است و در این بین شهر همدان یکی از شهرهای دچار کمبود بارش می باشد.

وی با بیان اینکه همکاران ما با استفاده از اجرای پروژه های اضطراری برای تامین کوتاه مدت آب شرب شهر همدان اقدامات خوبی اعم از حفر و اجاره چاههای مختلف، مدیریت مخازن شهر انجام دادند، عنوان کرد: پیرو سفر وزیر نیرو به شهر همدان، پیگیری اجرای پروژه تامین آب شهر همدان از محل سد تالوار در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این پروژه از سال 85 در دستور کار قرار گرفت که نهایتا از سال 88 قرارگاه خاتم به منظور اجرای پروژه مذکور مستقر گردید.

جعفری یادآور شد: علیرغم ضرورت اجرای این پروژه برای شهر همدان متاسفانه پیشبرد آن قریب به یک دهه به تاخیر افتاد اما در سفر اخیر وزیر نیرو به استان، دستورات اکیدی به منظور ثمر نشستن این پروژه صادر شد.

وی با بیان اینکه پیرو سفر مذکور؛ اعتبارات خوبی به منظور اجرای این پروژه تخصیص یافت،گفت:در نخستین مرحله 500 میلیارد تومان وجوهات نقد به منظور پیشبرد پروژه به حساب آب منطقه ای استان واریز شد.

جعفری بیان کرد: بر اساس مذاکرات انجام شده، مقرر شد تا پایان خرداد ماه به منظور جلوگیری از بروز مشکل در تامین آب شهر همدان، پروژه انتقال آب از سد تالوار در یک برنامه زمانبندی دقیق و با مدیریت منسجم و جهادی به ثمر برسد.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود با به روز رسانی برنامه پروژه و همتمدیران استانی این پروژه تا پایان خرداد ماه سال جاری به سرانجام برسد.

استاندار همدان نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه سفر مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور حامل پیامی خوش برای مردم استان بود،گفت: خوشبختانه اعتبارات ویژه ای به منظور انتقال آب از سد تالوار تامین شد به نحوی که در ایام پایانی سال 500 میلیارد تومان اعتبار در همین راستا تخصیص یافت.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه به گفته مسئولین کشوری هیچ گونه مشکلی در بحث تامین اعتبار انجام خط انتقال آب تالوار وجود ندارد، اظهار داشت: اعتبارات بعدی به منظور پیشبرد پروژه به زودی تزریق خواهد شد.

وی همچنین عنوان کرد: وزیر مربوطه دستورات لازم را به منظور سرعت بخشی به اجرای پروژه مذکور صادر نموده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان هم با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب در راستای تامین آب شرب شهر همدان اجرای تعدادی پروژه ضربتی را در دستور کار خود قرار داد،گفت: تا پیش از بهره برداری از پروژه تامین آب از سد تالوار، پروژه های مذکور بخشی از آب شرب مورد نیاز همدان را تامین خواهند کرد.

فرهاد بختیاری فر افزود: پروژه حفاری 6 حلقه چاه و اجرای 12 کیلومتر خط انتقال در منطقه آق حصار از جمله پروژه های تامین اضطراری آب شرب شهر همدان است که از مجموع 6 حلقه چاه مذکور تاکنون 4 حلقه آن حفاری شده و حلقه پنجم در مرحله تست پمپاژ می باشد.

وی بیان کرد: انتظار می رود از مجموع 6 حلقه چاه حفر شده چیزی در حدود 150 تا 200 لیتر در ثانیه از کسری آب شرب همدان جبران شود.

وی ضمن اشاره به دیگر پروژه کوتاه مدت تامین آب شرب همدان گفت: بهره گیری از چاههای اجاره ای کشاورزان و تامین 110لیتر در ثانیه آب از این محل از جمله این پروژه ها است.

مدیر عامل آبفای استان همچنین با بیان اینکه استاندار و نمایندگان استان در بحث تامین آب شرب شهر همدان حساست ویژه ای دارند، اظهارداشت: انتظار میرود با همت مجموعه وزات نیرو، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و همکارانمان در آب منطقه ای طبق وعده وزیر محترم نیرو از طرح آبرسانی از سد تالوار در موعد مقرر بهره برداری شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن