فرهنگ و هنر

فعال شدن تاسیسات گردشگری جهان شهر ملایر در برنامه‌های نوروزگاه

رئیس اداره میراث فرهنگی ملایر با اشاره به اینکه خدمات گردشگری یک خدمات آنی است، اظهار کرد: طی دو سال گذشته تاسیسات گردشگری و صنایع دستی بسیار متضرر شدند اما امسال اتفاقات خوبی رقم خورد و شاهد رونق گردشگری بودیم و تاسیسات گردشگری جهان شهر ملایر در نوروز امسال فعال شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، ابراهیم جلیلی ظهر دوشنبه 15 فروردین ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: نوروز امسال حدود ۷۷۰ هزار نفر از اماکن گردشگری استان همدان بازدید کردند که سهم ملایر ۲۱ درصد از کل این بازدیدها بود.

وی با بیان اینکه حدود ۱۶۳ هزار نفر گردشگر و مسافر از اماکن گردشگری، جاذبه های طبیعی و توریستی و دست ساز ملایر بازدید داشتند، ادامه داد: ستاد اجرایی خدمات سفر در ملایر از ۵ بهمن ماه سال گذشته با 10 کمیته کار خود را آغاز کرد، این ستاد ۶۲ مصوبه داشت و دبیرخانه ستاد به طور رسمی در موزه لطفعلیان ملایر از 25 اسفندماه سال گذشته افتتاح شد و تا ۱۳ فروردین ماه سال جاری به مسافران و گردشگران خدمات رسانی کرد.

این مقام مسئول گفت: در نوروز امسال حدود ۱۶۳ هزار مسافر و گردشگر از اماکن تاریخی تفریحی، دست‌ساز و جاذبه های گردشگری ملایر شامل پارک سیفیه، دریاچه کوثر، مجموعه توریستی – تفریحی مینی ورلد، روستای هدف گردشگری مانیزان و سد کلان، موزه لطفعلیان، بازار سنتی، ارگ باستانی نوشیجان و بام ملایر بازدید داشتند.

رئیس میراث فرهنگی ملایر با اشاره به اینکه در ایام نوروز امسال ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر در مراکز اقامتی ملایر شامل هتل، مهمانپذیر، هتل آپارتمان و اقامت های بوم گردی اسکان داشتند، افزود: در سطح شهرستان ملایر سه اقامتگاه ‌بوم ‌گردی وجود دارد.

جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در تعطیلات نوروز برنامه های متنوع فرهنگی در قالب برنامه های روتین نوروزی و برنامه‌های نوروزگاه با هدف معرفی آثار و جاذبه های گردشگری شهرستان و حوزه میراث ناملموس و صنایع دستی با هدف برندسازی در این زمینه، شناسایی ظرفیت‌های گردشگری، احیای آداب و رسوم ایرانی- اسلامی و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و بخش های تابعه اجرا شد.

این مقام مسئول خطرنشان کرد: استقبال از مسافران و گردشگران در روز اول فروردین ماه در ورودی‌های شهر و اهدای بسته های تبریک سال نو، بدرقه مسافران نوروزی در ایستگاه راه آهن ملایر- مشهد، اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در اماکن تاریخی همچون برگزاری عصر شعر در موزه لطفعلیان و برپایی نمایشگاه صنایع دستی در عمارت مصدقی از جمله این برنامه ها بود.

رئیس میراث فرهنگی ملایر با اشاره به اینکه ۱۳ برند ما در میراث ناملموس ثبت شده است، افزود: سال گذشته پنج برند مختص شهرستان ملایر شامل فرش ازندریان، شیره ترخینه، آش ترش، آش بادمجان و حلوا مغزی به عنوان برند ملی ملایر ثبت شد.

جلیلی با اشاره به اینکه تلاش کردیم در قالب برنامه‌های نوروزگاه و برپایی جشنواره ها و آیین های سنتی بتوانیم با ایجاد علاقمندی در مردم به ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری شهرستان، ایجاد اشتغال پایدار نیز داشته باشیم، افزود: معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل ها در قالب این جشنواره ها، جذب گردشگر اقتصادی مناطق مختلف از جمله اهداف ما بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن