فرهنگ و هنر

برگزاری کرسی تلاوت و مسابقات اذان و مکبری در ملایر

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر از برگزاری مسابقات اذان و مکبری در شهر ملایر، برگزاری محافل انس با قرآن کریم در مساجد شهر و روستا، برگزاری کرسی تلاوت در مساجد شاخص و گردهمایی فعالان قرآنی شهرستان همراه با برنامه های قرآنی و صرف افطاری در طول ماه رمضان ، خبر داد.

حجت الاسلام روح الله نجفی در گفت ‌و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین، افزود: برنامه های قرآنی متنوعی توسط این اداره در ‏طول ماه مبارک رمضان در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است که از آن جمله می توان به برگزاری محافل انس با قرآن کریم و کرسی ‏تلاوت در مساجد شاخص ملایر اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه امسال در ماه رمضان مراسم تجلیل از قاریان و سخنرانان طرح کرسی تلاوت و کلاس‌های حضوری و مجازی قرائت قرآن کریم برگزار می شود، اظهار کرد: برگزاری جزء خوانی قرآن در سه مسجد به صورت شاخص در شهر و روستا، در دستور کار قرار دارد.

نجفی به تشکیل ستاد عملیات رمضان در شهرستان اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقه قرآنی فصل بندگی (۲) شامل تفسیر قرآن به صورت کشوری، برگزاری مسابقه قرآنی ویژه کارکنان دولت و برگزاری مسابقات اذان و مکبری و صحت قرائت نماز در سطح روستاها، جزو برنامه‌های ماه رمضان است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن کریم، ختم قرآن کریم به صورت مجازی، برگزاری مسابقات متنوع قرآنی و اجرای طرح کمک‌های مومنانه توسط خانه‌های قرآن و موسسات قرآنی نیز اهم برنامه‌های این اداره در ماه رمضان به شمار می‌رود.

نجفی افزود: به منظور پخش تلاوت قرآن و ادعیه ماه مبارک و اذان و سخنرانی‌های مذهبی در بازار، در صوت امکان از طریق رادیوی تاکسی‌ها و اتوبوس‌های درون شهری و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، هماهنگی لازم صورت پذیرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی در فضای مجازی، از برپایی نمایشگاه قرآنی در دهه آخر ماه رمضان با هدف عرضه محصولات فرهنگی قرآنی و برپایی غرفه صحت قرائت نماز، اعزام قاری به مراکز و جلسات قرآنی برای تلاوت قرآن، اعزام مربی قرآن به جلسات برای آموزش قرآن، اعزام قاری به مساجد و حسینیه‌ها به منظور احیای شب قدر و سرکشی از جلسات قرآن خانگی، خبر داد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن