اجتماعی

آلودگی هوا مدارس را تعطیل نمی‌کند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان شاخص فعلی آلودگی هوای شهر را مناسب برای تعطیلی ادارات، مدارس و یا کاهش ساعات کاری ندانست.

علی‌مردان طالبی در گفت‌وگو با همدان‌آنلاین، با اشاره به تداوم آلودگی هوای استان و مصوبات روز گذشته جلسه اضطرای آلودگی هوا، مطرح کرد: شاخص مناسب برای تعطیلی مدارس و ادارات و یا کاهش ساعت اداری عدد 300 بوده که باید حداقل 24 ساعت پایداری این شاخص توسط دستگاه‌های پایش آلودگی هوای شهر به ثبت رسیده باشد؛ درحال حاضر باتوجه به روند کاهشی شاخص آلودگی هوا در استان، تاکنون میزان مذکور به ثبت نرسیده و مطابق دستورالعمل‌های موجود امکان تعطیلی مدارس وجود ندارد.

وی ادامه داد: مدیریت بحران همواره باتوجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی و مطالعات اداره کل محیط زیست اقدام به تجمیع نظرات سایر دستگاه‌های متولی می‌کند؛ درحال حاضر بنابر دستورالعمل موجود مربوط به روزهای آلوده، تنها، رعایت تمامی نکات دانشگاه علوم پزشکی ازجمله استفاده از ماسک و عدم حضور طولانی مدت در فضای باز راه حل شرایط فعلی است.

طالبی در رابطه با نحوه فعالیت مدارس نیز تصریح کرد: به آموزش و پرورش تاکید شده تا از خروج دانش‌آموزان از محیط مدرسه و کلاس درس و حضور طولانی مدت آنان در فضای باز مدارس جلوگیری کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن