اقتصادی

تابستانی سخت تر از سال گذشته

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان وضعیت ذخایر آبی در تابستان پیش رو را سخت تر و بحرانی تر از سال گذشته عنوان کرد.

حمیدرضا نیکداد در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با بیان اینکه وضعیت آب در سال جاری سخت تر از سال گذشته است، بیان کرد: امسال نیز به دلیل کاهش بارش‌ها سال دومی است که در معرض کم آبی هستیم؛ لازم به ذکر است درحال حاضر تصمیمی ویژه‌ای برای تدوین برنامه قطعی آب در راستای مدیریت منابع وجود ندارد.

وی با تاکید براینکه میانگین‌ بارش در سال جاری 23 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است، افزود: ذخایر برفی در کوه‌های استان در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد و امسال وضعیت سخت‌تری را خواهیم داشت؛ همچنین ذخایر آبی موجود در سد اکباتان در فروردین سال 1400 برابر با 5/17 میلیون متر مکعب و در فروردین سال 1401 برابر با 7 میلیون متر مکعب است، این در حالی است که در طی یکسال با کاهش 7 میلیونی ذخایر سدی مواجه هستیم.  

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان، اظهار کرد: 6 چاه جدید توسط شرکت آب و فاضلاب در حال تاسیس است و تا کنون فاز اول آن به اتمام رسیده و از ابتدای فروردین ماه به استان همدان رسیده است، این شرکت در حال تلاش برای احداث و راه اندازی فاز‌های بعدی این پژوره است.

حمیدرضا نیکداد افزود:پروژه انتقال آب با تلاش‌ها و پیگیری‌های وزارت نیرو آب و فاضلاب، استانداری، آب منطقه‌ای و وزارت نیرو در حال انجام است و انتظار می‌رود بتواند مقداری از این کسری آب را جبران نماید؛ همچنین به دلیل محدودیت منابع آبی در دست از هم استانی‌ها خواهشمندیم با رعایت در مصرف آب و با عنایت به خداوند بتوانیم این بحران را به خوبی مدیریت نماییم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن