اقتصادی

افتتاح و کلنگ زنی 8 پروژه عمرانی در ملایر

فرماندار ویژه ملایربا اشاره به سفر دکتر زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر قاسمی‌فرزاد استاندار همدان به این شهرستان، گفت: در این سفر هشت پروژه بزرگ و مهم با اعتباری بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، سلمان اسماعیلی ظهر شنبه 27 فروردین ماه، بیان کرد: با بهره‌برداری و اجرای این پروژه‌ها برای ۲ هزار نفر در این شهرستان اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی افتتاح مجتمع معادن سرمک، یک واحد بوم‌گردی، کلنگ‌زنی ۵۰۲ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن و راه و شهرسازی، افتتاح ۳۱۰ واحد نوسازی شده روستایی، آغاز عملیات اجرایی ۵۰ واحد مددجویان کمیته امداد با مشارکت بسیج سازندگی و آغاز عملیات بهسازی در ۲۲ روستای شهرستان را از جمله این پروژه‌ها در سفر وزیر علوم و استاندار همدان به ملایر عنوان کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این سفر ۲ پروژه مهم ساختمان پژوهشکده انگور و کشمش و مرکز پژوهش‌های شهید رسول حیدری دانشگاه ملی ملایر افتتاح شد، ادامه داد: دانش‌بنیان بودن، اشتغال‌آفرینی، عدالت محوری، پیشرفت محوری و ارزآوری را از جمله ویژگی‌های این ست.

استاندار همدان نیز در حاشیه این افتتاحیه ها گفت: ذخایر و معادن سرمایه کشور بوده و ایران داری غنی ترین معادن و ذخایر است که با کمک نیروی انسانی می شود از خام فروشی آن جلوگیری کرد.

علی رضا قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه باید با تربیت نیروهای متخصص بتوانیم این ذخایر را به سرمایه و ارزش افزوده تبدیل کنیم، افزود: در برنامه ماست که مراکز علمی و دانشگاهی را توسعه داده و از لحاظ کمی. و کیفی دانشگاه ها را ارتقا دهیم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود گفت: استان همدان، با نام بوعلی سینا مزیین شد و باید به قطب علمی تبدیل شود، ما افق و چشم انداز خوبی در زمینه افزایش دانشجویان و تکمیل رشته ها برای دانشگاه ها داریم

قاسمی‌فرزاد اظهارکرد: تولید بر مبنای دانش بنیان تکلیف مراکز علمی وپژوهشی ماست تا بتوانند تولید را دانش بنیان کنند، همچنین در حوزه انگور ومبل منبت باید کیفیت را بالا ببریم و فعالیت اثر بخشی داشته باشیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن