اقتصادی

کنترل بازار مسکن همت همکاری دستگاه‌های متولی را می‌پذیرد

رئیس کمیسیون فنی عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان، مهم ترین دلیل گرانی مسکن را عدم کنترل بازار بیان کرد.

مهدی حیدری در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، عنوان کرد: مسکن مهم ترین فرآیند زندگی بشری  است، به همین جهت در بیشتر شهرهای کشور حداقل میزان و حداکثر میزان قیمت مسکن مشخص شده ،اما در شهر همدان این موضوع انجام نگرفته است؛  با این حال وجود خانه‌های خالی و عدم استفاده صحیح از محدوده شهری از دیگر عوامل تاثیر گذار بر گرانی مسکن است، که مهم‌ترین آن عدم کنترل بازار خواهد بود.

وی با توجه به بیشتر بودن تعداد مشاورین املاک نسبت به بانک‌ها در سطح شهر افزود: متاسفانه وجود دلالان زیاد و عملکرد نادرست برخی از وزیران شهرسازی منجر به افزایش قیمت‌ها شده، اما در دولت جدید پروژه ساخت مسکن ملی بسیار مطرح است و کنترل قیمت‌ها جزء اقدامات اولیه  صورت گرفته است.

این عضو شورا اظهار کرد: روند دریافت پروانه ساخت در زمینه قیمت‌ها تاثیر کمتری را خواهد داشت، متاسفانه مراحل دریافت به صورت دستی است و به همین منظور پروسه آن طولانی تر خواهد بود؛ در دوره ششم شورای شهر با ایجاد سامانه یکپارچه صدور پروانه ساخت که در 6 ماه آینده کار خود را آغاز می‌کند به بهبود روند دریافت پروانه ساخت کمک شایانی خواهد کرد و می‌توان پاسخ استعلامات خرید و فروش را در این سامانه مطرح کرد.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان در مورد طرح ملی نهضت مسکن بیان کرد: تا کنون 680 هکتار زمین که به سمت جاده ملایر همدان است به این موضوع اختصاص یافته و روند الحاق آن انجام شده است و نیازمند همکاری اداره راه و شهرسازی است.

مهدی حیدری در پایان تاکید کرد: نظارت بر معاملات خرید و فروش و  قیمت گذاری  بسیار مهم است و همکاری چندین دستگاه‌ را می‌طلبد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن