اجتماعی

كشمش و انگور، هويت تاريخى و فرهنگى ملاير

‍کشمش و انگور؛ بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی ملایر

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه کشمش و انگور بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی ملایر است، گفت: جیاس انگور نیازمند یک برنامه عملیاتی و اجرایی است.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین؛ سلمان اسماعیلی ظهر پنجشنبه ۸ اردیبهشت ماه در نشست سیاست‌گذاری اجرای برنامه عملیاتی پروپوزال جیاس نظام تولید انگور دره جوزان ملایر، افزود: کشمش و انگور بخشی از هویت فرهنگی و تاریخی ملایر بوده و با معیشت و اقتصاد مردم این شهرستان گره خورده است.

وی با اشاره به اینکه ثبت جهانی نظام تولید انگور دره جوزان در فائو یک اقدام مهم و ماندگاری بود که باید حفظ شود، اظهار کرد: کمیته جیاس انگور ملایر و کمیته‌های زیرمجموعه آن باید به سرعت راه‌اندازی و ستاد احیا شود، این یک ماموریت ملی و جهانی است.

این مقام مسئول ادامه داد: چشم‌انداز این صنعت و سهم هر دستگاهی در حوزه اجرایی و اعتبارات باید مشخص و برنامه‌ها به‌‌روزسانی شود، چراکه ما رقبای سرسختی در حوزه انگور و کشمش در داخل و خارج از کشور داریم.

فرماندار ملایر با بیان اینکه در حوزه برندینگ، مارکتینگ، صنایع تبدیلی و تکمیلی و بسته‌بندی انگور و کشمش باید به طور جد ورود کنیم، گفت: یک برنامه مشخص عملیاتی یک یا چهارساله باید تدوین و به صورت فصلی برنامه‌ها و اقدامات ارزیابی شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه سهم دانش‌بنیان و بخش خصوصی در حوزه انگور و کشمش و جیاس انگور باید مشخص شود، تاکید کرد: صنعت انگور و کشمش بسیار ارزآور است و نباید بازار اروپا را از دست دهیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برنامه‌ها در حوزه ترویج، بازاریابی و تجاری‌سازی، باید اجرایی و عملیاتی شود، گفت: بدون شک با انگیزه، اراده و وحدتی که در مجموعه شهرستان و استان وجود دارد، روزهای خوبی برای این صنعت راهبردی، ارزآور و اشتغال آفرین پیش رو است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن