اجتماعی

تفکر با خویشتن لازمه شکل گیری شخصیت

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان تفکر و خلوت با خویشتن را یکی از پایه های اخلاق لازمه شکل گیری شخصیت انسان بر اساس تفکر عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری همدان‌آنلاین، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی شب گذشته ۱۰ اردیبهشت، در جلسه ضیافت افطاری و درس اخلاق اصحاب رسانه استان همدان ماه رمضان را به “شهر التمییز” دانست مطرح کرد: انسان یک موجود ابدیست و باید به ابدیت خویش بیاندیشد؛ همه ما باید به حقیقت وجودی خود بیاندیشیم، به پوسته‌ها و ظواهر نباید توجه کرد.

وی ادامه داد: اعمال این ماه موجب سبک بالی انسان می‌شود؛ اگر کسی هنوز وارد این شهر نشده، بداند هنوز وقت هست و برای بهره بردن از برکات آن سفره این ماه یک روز دیگر باز است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه مسئولیت ساخت حقیقت وجودی و باطن انسان، بر عهده خودش است، تاکید کرد: انسان هنر این را دارد که پیکره وجود خویش را به بهترین شکل ممکن بسازد و یا اینکه خود را در یک قفس ابدی محبوس کند.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه حقیقت وجودی ما انسان‌ها باطنمان است و باقی خواهد ماند، تصریح کرد: “سازندگی بشر” یکی از تاکیدات قرآن کریم و در روایات آمده که مسئولیت ساختن خویشتن و دیگران در وجود انسان نهفته است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن