اجتماعی

خیزش جهادی بسیج برای محرومیت زدایی

فرمانده سپاه ناحیه ملایر از خیزش جهادگونه بسیج سازندگی برای محرومیت زدایی خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین عرصه‌های سپاه ” بسیج سازندگی” است که از بدو تاسیس تاکنون خدمات ماندگار فراوانی را از خود به یادگار گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین؛ سرهنگ علی اصغر فارسی شنبه 17 اردیبهشت ماه، در نشست هماهنگی رزمایش بسیج سازندگی، از برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی در فردا با حضور مسئولین و سخنرانی امام جمعه ملایر خبر داد و اظهار کرد: انتظار داریم بسیج ادارات در طول هفته بسیج سازندگی فعال شده و با تشکیل میز خدمت در این رزمایش بزرگ شرکت کنند.

وی بر مسئله آبرسانی، جاده‌سازی، برق رسانی، توزیع بسته های معیشتی، پرداختن به مسائل کشاورزی با توجه به قرار گرفتن در یک جنگ غذایی در سطح دنیا، فعال شدن بسیج اصناف و بسیج کشاورزی تاکید کرد و افزود: رزمایش بسیج سازندگی به مدت ۱۰ روز در سطح شهرستان اجرا می شود همچنین مقرر شده است محصولاتی که توسط کارگاه های بسیج سازندگی تولید می شود در نمایشگاهی به فروش برسد.

فارسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عربستان در حال حاضر به عنوان ” پدر خوانده تمام گروه های تروریستی” منطقه به شمار می‌رود، افزود: ایران از لحاظ نظامی، کشوری مقتدر در منطقه است و هرگز اجازه هیچگونه اقدامی را علیه نظام و انقلاب به نیروهای متخاصم خارجی نمی دهد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه ما نگران اوضاع داخلی هستیم، تصریح کرد: تا زمانی که در داخل وحدت وجود داشته و مردم پای انقلاب ایستاده باشند، دشمنان نمی توانند هیچ گونه اقدامی علیه این انقلاب انجام دهند.

این مقام مسئول با بیان اینکه وظیفه ما به عنوان نیروهای انقلابی این است که با تمام توان به صورت جهاد خدمت رسانی کنیم، تا دل مردم به انقلاب گرم شود، اظهارکرد: هیچ خیانتی بالاتر از این نیست که مسئولی دغدغه خدمت به مردم را نداشته باشد.

فاررسی با بیان اینکه در حال حاضر زمینه خدمت در سطح شهرستان در همه عرصه‌ها فراهم است، تصریح کرد: همه مدیران اجرایی باید از این فرصت به نفع نظام انقلاب استفاده کنند، پشت انقلاب باشند و عامه مردم را در صحنه نگه دارند.

در ادامه معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ملایر با اشاره به اینکه تجربه ثابت کرده پروژه‌های عمرانی توسط به همت بسیج سازندگی در کمترین زمان و با کمترین هزینه به مرحله اجرا می رسد و یک ظرفیت بزرگ برای نظام انقلاب است، گفت: در حال حاضر دشمن برای تضعیف دولت از تمام ظرفیت خود استفاده می کند.

حسین فارسی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت دهیاری ها در راستای محرومیت زدایی استفاده شود، افزود: در طول هفته بسیج سازندگی کلیه دستگاه‌های خدمات‌رسان وظیفه سنگینی برعهده دارند و دهیاری ها موظف هستند اولویت های اجرایی را از پایگاه های مقاومت بسیج در روستاها بگیرند و آنها را با هماهنگی بسیج سازندگی عملیاتی کنند.

وی ادامه داد: وظیفه همه ما به عنوان شهروند انقلاب اسلامی این است که موارد تخلف و احتکار های مواد غذایی را به مراجع ذیصلاح گزارش دهیم، یکی از کارهای بسیج فرهنگ‌سازی در این زمینه است و نباید آب به آسیاب دشمن بریزیم.

فارسی با بیان اینکه شهرستان ملایر در حوزه معادن ظرفیت بسیار بالایی دارد، تصریح کرد: باید از ظرفیت معادن برای توسعه و زیرسازی شهرستان استفاده کنیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملایر نیز به اعزام گروه‌های جهادی در بحث محرومیت زدایی آبرسانی، مسکن، درمان، ارائه مشاوره های حقوقی، برگزاری کلاس های آموزشی و کمک به نیازمندان از فردا اشاره کرد و افزود: هر کدام از گروه های جهادی موظف هستند تعداد حداقل ۱۵ فرد تخصصی را دعوت کنند تا در طول 10 روز پیش رو در بحث خدمات رسانی در خدمت بسیج سازندگی باشند.

سرهنگ حمیدرضا آقابیگی افزود: تا ۲۶ اردیبهشت ماه تمامی دستگاه‌های خدمات ‌رسان، شهرداری ها و دهیاری ها در بحث آبرسانی خدمات شهری، برق ‌رسانی و گازرسانی به صورت جهادی وارد عمل می‌شوند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن