اجتماعی

غیبت رسانه‌ای دولت دلیل آشفتگی بازار

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت، از در اختیار داشتن 75 درصد یارانه در دست دلالان خبر داد.

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، عنوان کرد: بحث هدف مندی یارانه‌ها یا بحث حذف ارز ترجیحی یا اصلاح ارز ترجیحی موضوعی است که هنوز انجام نشده و به صورت آزمایشی قرار است در استان زنجان انجام شود، اما متاسفانه با خبرهای منتشر شده اخیر عده ای از این موضوع سو‌استفاده کرده‌اند .

وی در رابطه با اجرای سامانه آزمایشی خرید با کارت بانکی از نانوایی‌ها بیان کرد: اين سامانه كه در زنجان به صورت آزمایشی انجام می‌شود، تفاوتش این است که به جای پول نقد از کارت خرید و کارت بانکی، خرید خود را نهایی می‌کنند.

نماینده مردم فامنین و همدان در خانه ملت تاکید کرد: در بحث ارز ترجیحی قاچاق صورت می‌گرفت اما با اصلاح ارز ترجیحی هدف این است که یارانه مستقیما به مردم برسد و به دست دلالان نیوفتد، طبق آمار ۷۵ درصد یارانه در دست دلالان است و به مردم جهت بهبود وضع زندگی نمی‌رسد، این روشی است که برای اصلاح باید انجام شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: غذای اصلی عامه مردم و خانواده‌ها آرد و گندم هستش، برای نان‌های سنتی مانند بربری و سنکگ ارز ترجیحی حذف نشده است و افزایش قیمتی نیز ندارند.

وی افزود: آنچه که دولت موظف است تامین کند ارز برای نان سنتی است، ماکارونی و اقلام دیگر بحثی دیگر است، چون ارز ترجیحی به آن تعلق نگرفته است، این اقلام در بازار کشورهای منطقه ارزان ترین قیمت را بین محصولات دیگر کشورها به خود اختصاص داده‌اند، چون یارانه ای که برای این موارد است از کشور خارج می‌شود.

فلاحی ادامه داد: باید ارز کشور را کنترل کنیم تا از کشور خارج نشود ، ۱۵۰ میلیون نفر مردم ایران و سایر مردم کشورهای منطقه از این ارز ترجیحی استفاده کرده‌اند؛ در فروشگاه‌های کشورهای عراق و پاکستان ارزان‌ترین محصولی که دیده می‌شود، مربوط به ایران است، این ارزانی بدین منظور نیست که برای خود کشور ایران ارزان تمام می‌شود، دلیل این اتفاق همان خارج شدن ارز ترجیحی از کشور است.

وی افزود: باید مدیریت مصرف از جانب مردم و مدیریت تنظیم بازار از سوی دولت صورت بگیرد تا اقشار متعدد بتوانند از این مسیر هدف‌مندی و تنظیم ارز ترجیحی بدون مشکل عبور نمایند.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت بیان کرد: اتفاقی که در بازار افتاده عدم توجیح و عدم توزیع به موقع بوده است، دولت باید از طریق رسانه‌ این وضعیت را کنترل کند و اجازه بهم ریختن بازار را ندهد؛ همچنین فلاحی یکی از دلایل اصلی آشفتگی‌ها را غیبت رسانه‌های دولت و دومین مورد را عملکرد ناصحیح در تنظیم بازار دانست.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن