اجتماعی

ارائه خدمت با كيفيت بالا وظیفه بیمه سلامت

دکتر نیاستی مدیر کل بیمه سلامت استان همدان:همدان جزو ۱۰ استان برتر در زمینه بیمه سلامت است.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، فریبرز نیاستی درظهر روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت در جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه عنوان کرد: در پایان سال ۱۴۰۰ و ابتدای سال ۱۴۰۱ اقدامات شگفت انگیزی در زمینه تسهیل امور و اجرای قوانین صورت گرفته است.

وی گفت: در سال جدید ۵ محور در دستور کار بیمه سلامت قرار گرفته و اقدامات سازمان در قالب این ۵ محور اجرا می شود که شامل پرداخت تعهدات بیمه سلامت و مطالبات به موسسات طرف قرارداد است،در حالی که مبلغ ۲میلیاردو۶۰۰ هزارمیلیون تومان تسهیلات بیمارستان های استان بوده که به طور کامل پرداخت شده است که این تسویه حساب در اسفند سال۱۴۰۰ شروع شده و در اردیبهشت ۱۴۰۱ پایان یافته،که با حمایت دولت و مجلس و تخصیص بودجه لازم این مهم عملی شده است.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: ما دو وظیفه خطیر پیش رو داریم که شامل ارائه خدمات با کیفیت بالا و نیز حمایت از بیمه شدگان بیمه سلامت است که برنامه های اجرایی بیمه در سطح گسترده در حال انجام می باشد؛ همچنین ما جهت انجام این اقدامات به منابع مالی و دسترسی به منابع مالی نیاز داریم. وی در اشاره به این موضوع که تورم در زمینه تجهیزات پزشکی به مراتب بیشتر است که در صدد هستیم این موضوع مرتفع گردد، در حالی که ۶۲۵ میلیارد تومان پرداختی بیمه سلامت بوده است تا کمبودهای لازم جبران شود.

نیاستی گفت : نسخه الکترونیکی از دیگر اقدامات بیمه سلامت است که از سال۱۳۹۸ شروع شده و در ۲ ماه ابتدای سال در حال تکمیل می باشد که با استقبال فراگیری روبرو شد و قدم هایی در راستای پیش‌برد این طرح برداشته شده است که شامل، گرفتن اطلاعات خانواده ها آمایش و سرشماری و گام هایی در زمینه تکنولوژی کامپیوتری در راستای نسخه‌های الکترونیکی برداشته شده است.

فریبرز نیاستی عنوان کرد: طرح نسخه الکترونیکی در بخش دولتی و خصوصی در سطح کشوری و استانی قابل اجرا می باشد، ضمنا از مزایای نسخه الکترونیکی می توان موارد زیر را بیان کرد، تسریع در خدمات، صرفه جویی در مصارف کاغذ، رصد کردن ریز فعالیت های مجموعه بیمه سلامت، جلوگیری از تخلفات در حوزه بیمه سلامت و کوتاهی در ارایه خدمات به بیمه شدگان و دسترسی آسان و سریع.

وی اظهار کرد: هرچند این طرح در کنار مزایای مطلوب، معایبی هم دارد که در صورت قطعی برق، عدم دسترسی روستاییان به این امکانات و اینکه برخی از دکترهای عمومی تحت پوشش این طرح نشدند که در صدد هستیم این مشکلات را مرتفع نماییم.

وی عنوان کرد: ۵۷ تا ۶۰ درصد مردم همدان تحت پوشش بیمه سلامت درآمده اند که پایه خدمات سازمان شامل ۳ گروه می باشد، نیروهای ارتش و سپاه و نیروی انتظامی، تامین اجتماعی و بیمه شدگان بیمه سلامت.

مدیر کل بیمه سلامت استان اذعان کرد: ۹۰ درصد خدمات بیمه سلامت به بیمه شدگان به صورت سرپایی انجام می شود که شامل پوشش این بیماری ها است، ام اس، دیابت، بیماری های زنان و نازایی، سرطان و بیماری های صعب العلاج در حالی که برای این بیماران نظام ارجاع وجود ندارد و می توانند خدمات را به صورت مستقیم دریافت کنند.

وی اشاره کرد: در حال حاضر ۱۹ بیمارستان طرف قرارداد با بیمه سلامت است.

وی بیان کرد: اجرای نظام اجرا در صندوق بیمه شدگان و پوشش ۱۰۰ درصدی مصوبه قانونی است که از سال های قبل شروع شده و تا سال ۱۴۰۱ ادامه دارد؛همچنین تکلیف بیمه سلامت برای تشخیص خانواده هایی است که فاقد هرگونه بیمه خدماتی هستند و در صورت شناسایی این خانوارها آنان را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن