اجتماعی

بهینه سازی شبکه برق ملایر

۱۲۲ کیلومتر شبکه فرسوده توزیع برق ملایر بازسازی و بهینه سازی شد

قائم مقام مدیرعامل در توزیع برق ملایر با اشاره به تبدیل ۱۲۲ کیلومتر سیم های مسی و فرسوده به کابل‌های خودنگهدار در حوزه شهر و روستاهای ملایر، خاطرنشان کرد: 503 اصل پایه در حوزه های روستایی اصلاح و بهینه سازی شد.

رضا شیردره در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین؛ با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۵ هزار اشتراک برق در سطح شهر و روستا شهرستان ملایر وجود دارد، گفت: شبکه برق شهرستان شامل سه هزار کیلومتر شبکه توزیع برق فشار ضعیف و فشار متوسط است، همچنین سه هزار دستگاه پست توزیع برق در سطح شهرستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته موفق به مقاوم سازی ۳۰۴ اصل پایه فشار شبکه فشار متوسط شدیم، اظهار کرد: کلیه تأسیساتی که در شرایط بحرانی و طوفان آسیب پذیر بودند، اصلاح و مقاوم سازی شدند که این اقدام گامی موثر در حوزه تعمیرات پیشگیرانه به شمار می رود.

این مقام مسئول یادآورشد: سال گذشته در ۶۲ روستا در شش شهر شهرستان، در زمینه اصلاح و بهینه سازی قدم برداشتیم و ۱۲۲ کیلومتر شبکه های توزیع برق فرسوده و قدیمی را بازسازی و بهینه سازی کنیم.

شیردره ادامه داد: در بخش تعمیرات خط گرم ۲۶۰ میلیون تومان هزینه کردیم که نقش موثری در زمینه تعمیرات پیشگیرانه بدون قطعی برق مشترکین ایفا کرد و سبب افزایش رضایتمندی مشترکین شد.

این مقام مسئول افزود: با هوشیاری و پیگیری های شبانه روزی کارشناسان اداره هزار و ۲۹۳ فقره انشعاب غیرمجاز در سطح شهرستان و ۳۲۰ دستگاه ماینر، ضبط و جمع آوری شد.

قائم مقام مدیرعامل در توزیع برق ملایر خاطرنشان کرد: با همکاری جهادی کلیه پرسنل، نرخ خاموشی حوزه قطعی ها و اتصالی های شبکه برق در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹، ۳۲ درصد کاهش یافت که موفقیت قابل توجهی به شمار می رود.

شیردره ادامه داد: در بحث اصلاح و بهینه سازی شبکه برق روستایی حدود ۳۴ میلیارد تومان هزینه شد که در این راستا مساعدت ها و پیگیری های دکتر هادی بیگی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی مجلس قابل توجه و چشمگیر بود.

قائم مقام مدیرعامل در توزیع برق ملایر با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون بیش از سه هزار انشعاب در بخش صنعتی و خانگی واگذار کردیم، یادآورشد: به منظور پیشگیری از بروز حوادث، حفظ و تامین تندرستی برقکاران و ارتقای سطح آگاهی افراد، جلسات ایمنی به صورت مستمر در این مدیریت برگزار می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان مطالبات مدیریت برق ملایر از مشترکین ۲۷ میلیارد تومان است، تصریح کرد: انتظار داریم مشترکین صنعتی، ادارات و بخش خصوصی در پرداخت بهای مصرف برق ما را یاری کنند؛ چراکه وصول مطالبات زمینه خدمات رسانی بیشتر مشترکین و افزایش سطح رضایتمندی آنها را فراهم می کند.

شیردره با بیان اینکه مدیریت توزیع برق ملایر در سال گذشته توانست رتبه اول وصول مطالبات استان را به خود اختصاص دهد، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی راهبردی توانستیم در همه شاخص های عمومی و اختصاصی در تمامی زمینه ها رشد داشته باشیم، از سوی دیگر تعامل سازنده با سایر ارگان ها و نهادها به ویژه دستگاه های خدمات رسان نقش موثری در پیشرفت پروژه های برق ملایر داشت.

وی یادآور شد: اصلاح و بهینه سازی شبکه های توزیع برق روستایی و شهری، احداث پست های جدید توزیع برق، تکمیل نهایی و افتتاح پروژه دیسپاچینگ جنوب استان در ملایر، کنترل پیک بار و پایش مصرف جزء اولویت های کاری ما در سال جاری به شمار می ‌رود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن