فرهنگ و هنر

حمایت از کودکان و نوجوانان برای پیشرفت

مدیر روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان:همدان اولین استان در ترسیم نقشه های ساختمانی دارای شناسنامه فنی است

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین ،بهناز ضرابی زاده، در صبح روز چهارشنبه 28 اردیبهشت ماه، در حضور جمعی از خبرنگاران عنوان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در شرایط سخت کرونا پیوسته در صحنه جامعه حضور داشته است و در این راه یکی از همکاران ما در این سازمان را به دلیل بیماری کرونا از دست دادیم.
وی با بیان این نکته که ما برنامه های 3 گانه را هدف قرار داده ایم که در راستای آن اقدامات لازم را انجام دهیم، بیان کرد: مشکلات مالی سازمان برای ما یک موضوع مهم بوده و هست که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم که این معظل در بخش نمایش عروسکی و کانون آموزش زبان بیشتر از قسمت های دیگر می‌باشد.
این مقام مسئول بیان کرد: تلاش ما در طول مدت کرونا و خصوصا در سال جدید این است که بستر مناسبی جهت رشد و کشف استعدادهای نهفته استان فراهم سازیم همچنین تمام تلاش و دغدغه ما در رابطه با این موضوع است که این رده سنی را حمایت کنیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان اظهار کرد : در سال جدید 3 عملکرد مهم و اساسی را در دستور کار کانون پرورش فکری قرارداده‌ایم که شامل، مبارزه با مشکلات مالی و تورم فراگیر در سطح جامعه بوده است که خوشبختانه این معظل کاهش پیدا کرد، در حالی که مسئولان مربوطه استان، مساحت 330 هزار متر مربع را در اختیار کانون پرورش فکری جهت انجام اهداف سازمانی قرار داده‌اند و ما توانستیم اهداف خود را در زمینه ایجاد کتابخانه ها در سطح شهر همدان و حومه عملی کنیم.
بهناز ضرابی در ادامه تاکید کرد:در سال 1398 به منظور ساختن کتابخانه ، 490 متر مربع زمین در شهرستان قهاوند، 700 متر مربع برای کتابخانه آیت الله مدنی که جزء اهداف اصلی سازمان بوده و 770 متر مربع جهت احیا و بنای ساختن کتابخانه‌های استیجاری صورت و در نظر گرفته شده است، خوشبختانه یک کتابخانه که در محوطه جولان همدان در شرف تعطیلی بود به همت اعضای تلاشگر کانون به منطقه حصار امام منتقل شد و جلوی تعطیلی دائمی آن گرفته شد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان عنوان کرد: اقدامات کانون در طول دوران کرونا شامل موارد، اصلاح و محوطه سازی سینما کانون، ایجاد رمپ و پله برای افراد معلول و کم توان جسمی، ایجاد سیستم گرمایشی کتابخانه رزن و شیرین‌سو،ایجاد اپوکسی در شهرستان درجزین ، ایجاد ایزوگام و سقف کاذب و تعمیر و تعویض صندلی‌های سینما کانون و تهیه دوربین حفاظتی وپروژکتور جهت اجرای برنامه ‌ها و نشست‌های کانون.
ضرابی در ادامه افزود: نقشه‌های معماری ،پلن‌های ساختمانی و نمای ساختمان اداری کانون در مساحت 19هزارمترمربع صورت گرفته ‌است و در احیا و تعمیر موزه کانون سینما همکاران ما در خود کانون با نازل ترین هزینه گام های اساسی برداشتند که قابل ستایش است.

مدیر روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اذعان کرد: از جمله اقدامات ما که شایسته توجه است و تلاش و تمام مشکلات ما را در این راستا شکل می‌دهد این است که فعالیت‌های کانون پرورش فکری تخصصی شود در حالی که در سال 1398 در کتابخانه‌های استان 1 تا 2 مورد اختصاصی شده است.
وی ادامه داد: در سال جدید، 76 فایل قصه گویی با 300 دنبال کننده برای 22هزارو 800 نفر تولید محتوا شده است، تشکیل 46 صفحه مجازی در تولیدات مجازی صورت گرفته است که حدود 4 هزارو 600 نفر از نمایشگاه دیدن کردند، و نقش خیرین در این راستا به مراتب قابل توجه است.
ضرابی زاده بیان کرد: برنامه‌هایی که سازمان در سال جدید اتخاذ کرده است، دادن 7 هزار کتاب به مدارس کم برخوردار است که هفته ای یک روز اهدای کتاب صورت می‌گیرد، همچنین اجرای سرود ، تئاتر، قصه‌گویی ، نمایش عروسکی در دستور کار کانون پرورش فکری است ،جهت برنامه ‌های تفریحی کودکان و نوجوانان در تابستان امسال تصمیماتی گرفته شده است و با اقدامات چشمگیر کانون، ما در ایام و شرایط کرونا کتابخانه ‌های پستی نیز داشتیم که با پست کتاب مورد نظر دانش آموزان را به دستشان می رسانیم.
این مقام مسئول بیان کرد: تعداد 333 هزارکتاب در کل کتابخانه ‌های استان وجود دارد که با توجه به این رقم ،معادل 38/1 صدم درصد به اضای هر نفر از دانش آموزان در کتابخانه ‌ها موجود می‌ ‌باشد، از اقدامات مهم گروه هدف این است که کتاب ‌های مورد نیاز را به عشایر استان برسانند.
وی در پایان عنوان کرد: اجرا و برگزاری جشنواره‌های سرود، تشکیل موزه، جشنواره نمایش عروسکی، اهدای 300 کتاب به مدارس محروم ، نمایش خلاق ، معرفی کتاب به شکل مقاله در سرلوحه اقدامات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان است و کتاب‌‌هایی که به کودکان معرفی می‌کنیم برای مطالعه، باید در رده سنی آنان باشد ،در غیر این صورت باعث دلزدگی می‌شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن