ورزشی

کوهنوردان ملایری بر بلندای قله ۳۹۶۲ متری توچال ایستادند

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر با بیان اینکه قله 3962 متری توچال در هفته گرامیداشت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش های زورخانه ای زیر پای کوهنوردان ملایری قرار گرفت، گفت: در برنامه ای از پیش تعیین شده از سوی هیئت کوهنوردی شهرستان، کوهنوردان ملایری موفق شدند با اقتدار بر بلندای قله 3962 متری توچال بایستند.

حمید رضا سپهری نیا در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین، افزود: بیش از 30 نفر از کوهنوردان ملایری با استفاده از تجارب مربیان و پیشکسوتان این رشته ورزشی از مسیر دربند، پناهگاه شیرپلا با فراگیری آموزش های لازم در صعود به قلل مرتفع موفق به صعود این قله شدند.

وی اظهارکرد: قله توچال با ارتفاع 3962 متر بخشی از دامنه رشته کوه های البرز در مجاورت پایتخت ایران زمین تهران بزرگ قرار دارد.

این مقام مسئول در ادامه به برگزاری همایش ورزش پهلوانی وزورخانه ای اشاره و خاطرنشان کرد: به همت هیئت ورزش های پهلوانی و زورخانه ای و همکاری اداره ورز ش و جوانان و هیئت ورزش های همگانی در راستای ارج نهادن به مقام و منزلت پهلوانان و جوانمردان همایش ورزش پهلوانی وزورخانه ای در جزیره پارک سیفیه برگزار شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر گفت: ورزشکاران و قهرمانان این رشته ورزشی از رده سنی نونهالان تا پیشکسوتان در این همایش شرکنت کردند و با اجرای حرکات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای چون شنای پهلوانی، میل بازی، کباده و چرخ تیز و… هفته پهلوانی و ورزش های زورخانه ای را گرامی داشتند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن