اجتماعی

واردات گوشی بدون محدودیت نشان تجاری

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت:  ثبت سفارش واردات گوشی تلفن همراه هیچ نشان تجاری و مدلی محدودیتی نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین و به نقل از سعید عباسپورعنوان کرد: با اشاره به برخی اخبار برای ممنوعیت واردات موبایل برخی نشان‌های تجاری ، ثبت سفارش موبایل برای کلیه نشان‌های تجاری هیچ محدودیتی نداشته و پیرو به روز رسانی برخی گروه‌های کالایی و برخی اولویت بندی ها برای تامین کالاهای اساسی، برخی اولویت بندی‌های کالایی مقطعی و یا برخی اختلالات پیش می‌آید که امری طبیعی است، همچنین با رفع این اختلالات و تعیین اولویت بندی‌های جدید، از روز آینده ثبت سفارش این کالا از سر گرفته می‌شود.

وی افزود: سازمان توسعه تجارت هیچ ابلاغیه و مقرراتی دال بر ممنوعیت ثبت سفارش واردات موبایل با برندهای خاص به بانک مرکزی و گمرک ابلاغ نکرده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: تنها در دو ماه ابتدایی امسال بیش از 6 میلیارد دلار ثبت سفارش واردات گوشی تلفن همراه صورت گرفته که از نظر ارزش دلاری، سهم بالایی در ثبت سفارش‌های سال جاری دارد؛ ضمنا امسال با توجه به افزایش میزان ثبت سفارش گوشی تلفن همراه، کماکان اولویت بندی گروه‌های کالایی برای واردات کالا برقرار بوده است و رویه‌های تخصیص و تامین ارز بر اساس مقررات و اولویت بندی‌های کالایی صورت می‌پذیرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن