اجتماعی

درخت را قطع کردیم برای جان مردم

مدیر عامل سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری همدان از مصوبات قانونی رفع خطر سقوط درختان برای حفظ مال و جان شهروندان استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، پيرو گزارش مردمي واصله به مركز 137 شهرداری همدان  در خصوص خطر احتمال سقوط يك اصله درخت صنوبر واقع در ابتدای خيابان آرام، با اقدام به موقع عوامل فضای سبز این خطر رفع شد.

  حسین خانجانی مدیر عامل سیما، منظر و فضای سبز شهرداری همدان با اشاره به فرآیندها و مصوبات قانونی در خصوص قطع درختان خطر زا  عنوان کرد: طبق بند  ۱ ماده ۲ قانون حفظ و گسترش فضاي سبز در شهرها بر قطع درختان صنعتی كه به سن بهره دهي رسيده اند تأکید شده است و طبق مصوبه كميسيون ماده ۷ باید نسبت به قطع و رفع خطر درختان خشك و خطر زا اقدامات لازم صورت گیرد.

در همین راستا مدیر عامل سازمان سیما و منظر فضای سبز شهری شهرداری همدان در خصوص احتمال سقوط درخت        صنوبر در خیابان آرام که از نوع درختان صنعتي بوده اظهار داشت: وزش باد شديد بالغ بر 80 كيلومتر بر ساعت روز گذشته عامل تكان شديد و جابجايي ريشه این درخت بوده است و با توجه به نظرات و بررسی های کارشناسی احتمال سقوط درخت و ايراد خسارت جاني و مالي براي شهروندان وجود داشته است.

وی در پایان عنوان کرد: بلافاصله عوامل سازمان سيما،منظر و فضاي سبز شهري و پيمانكار مربوطه به محل اعزام و پس از رويت درخت و بررسي های کارشناسی با هماهنگي معاونت فضای سبز سازمان مشخص می شود به دلیل وجود ترک های عميق عمودی در ریشه و‌تنه درخت و عدم امکان جابجایی آن اقدام به قطع درخت مذکور می کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن