اجتماعی

شرکت ۱۶۴۸ دانش‌آموز ملایری در کنکور

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش ملایر با اشاره به اینکه در سال جاری هزار و ۶۴۸ دانش آموز پایه دوازدهم مستعد شرکت در کنکور سراسری هستند، افزود: امکانات لازم برای برگزاری کنکور در سطح شهرستان فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین؛ مهدی عابدینی نیا ظهر سه شنبه دهم خرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه شهریه ها در مدارس مختلف تنوع زیادی دارند و هر مدرسه مطابق با دستورالعمل های خود از دانش آموزان شهریه دریافت می‌کند، گفت: اداره آموزش و پرورش به عنوان دستگاه تعلیم و تربیت در سطح شهرستان باید کار نظارتی قوی را انجام بدهد.

وی با بیان اینکه بخش بزرگی از آموزش و تربیت برعهده مدارس غیر دولتی است، افزود: اما در این میان معدود مدارسی هم هستند که تخلف دارند و با آنها برخورد می شود.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه آنچه مدارس از دانش آموزان دریافت می کنند باید در چارچوب دستورالعمل های ابلاغی باشد و هرچه خارج از این حدود باشد قانونی نیست و تخلف محسوب می‌شود، اظهارکرد: مدارس دولتی هم با توجه به کمبود اعتبارات، می توانند کمک های مردمی دریافت کنند البته باید توجه داشت که این کمک های مردمی هرگز اجباری نیست.

این مقام مسئول با بیان اینکه در اداره آموزش و پرورش ” کمیته نظارت بر ثبت نام” وجود دارد، اظهار کرد: ثبت نام بر اساس نوع مدارس متفاوت است، از سوی دیگر موقعیت جغرافیایی منزل دانش آموزان در بحث ثبت نام مدارس حرف اول را می زند.

عابدینی نیا با تاکید بر اینکه برقراری عدالت آموزشی برای مستضعفان و توجه ویژه به حاشیه شهرها و مدارس روستاها یکی ازاولویت کاری ماست، تأکید کرد: مهمترین آسیب کرونا در حوزه آموزش و پرورش، تضعیف میزان سواد و کیفیت آموزشی و افت تحصیلی شدید برای دانش آموزان بود و حتی تعدادی از دانش آموزان ترک تحصیل کردند.

۶۳ درصد دانش‌آموزان دچار افت تحصیلی شدند

وی با بیان اینکه به گفته وزیر آموزش و پرورش در دوران شیوع کرونا ۶۳ درصد دانش‌آموزان دچار افت تحصیلی شدند، در تشریح برنامه‌های آموزش و پرورش در بحث اوقات فراغت دانش آموزان، گفت: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان به صورت مستقیم و غیرمستقیم با سازمان‌های مردم نهاد و ۲۵ ارگان دیگر همکاری قابل توجهی داریم و مبنای کار ما ارتباط حداکثری با این ارگان هاست.

عابدینی نیا با تاکید بر اینکه در بحث اوقات فراغت بسیج به طور جدی پای کار است و در زمینه برگزاری کلاس های آموزشی در فصل تابستان با ما همکاری می‌کند، به اجرای طرح مصباح الهدی در ملایر اشاره و خاطرنشان کرد: در این طرح که ۵۰ روز اجرا می‌شود و همچنین در طرح هجرت بسیجیان خدمات قابل توجهی ارائه می دهند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه شش سالن ورزشی و دو کانون دانش آموزی مجهز در ملایر در طول فصل تابستان با حداقل قیمت به دانش آموزان خدمات ارائه می دهند، افزود: یکی از بحث های مهم مطرح شده در سند تحول بنیادین این است که مدارس باید تبدیل به کانون های تربیتی محله ها به شوند، به همین منظور طرح شهید خرازی در ملایر در روزهای تعطیل اجرا می‌شود و در این طرح مقرر شده فضاها و سالن های ورزشی برای استفاده خانواده دانش آموزان آزادسازی شود و به طور رایگان در اختیار آنها قرار بگیرد.

این مقام مسئول به سفر قریب الوقوع وزیر آموزش و پرورش به استان همدان و شهرستان ملایر خبر داد و گفت: در این سفر سالن ورزشی روستای علوی افتتاح می‌شود.

عابدینی نیا با بیان اینکه 10 پروژه عمرانی مهم آموزش و پرورش در حال تکمیل و پیگیری هستند، افزود: طی نامه ای مکتوب نیازمندی های حوزه آموزش و پرورش را لیست کرده ایم که برای رفع پیگیری تقدیم وزیر آموزش و پرورش می شود.

وی با بیان اینکه در منطقه مسکن مهر به علت حجم زیاد دانش آموزان نیازمند احداث مدرسه هستیم، افزود: در طرح شهید سلیمانی ایجاد پنج زمین چمن مصنوعی در حاشیه شهر در دستور کار قرار دارد.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان از ناحیه سازمان نوسازی استان همدان برای خرید این چمن های مصنوعی هزینه شده است، اظهار کرد: همچنین احداث زمین چمن فوتبال ساحلی نیز در این طرح در دستور کار قرار گرفته است.

جامعه مطالبه گر، رشد می کند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه ارتباط باعث ارتقا و رشد و دانش می‌شود، اظهار کرد: جامعه ای که دغدغه دارد و پیگیر مسائل بوده و مطالبه‌گر مردم و نظام است، قطعاً به سمت رشد و تعالی حرکت می کند.

عابدینی نیا با تاکید بر اینکه همه مدیران قبل از من منشاء اثر بودند و در حوزه کاری خود خدمات رسانی قابل توجه به جامعه فرهنگی و آموزشی شهرستان داشتند، از خدمات مدیران قبلی در این عرصه تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه باید جایگاه واقعی دستگاه تعلیم و تربیت را به مردم این شهرستان نشان داده و زمینه ساز ارتقای آن در حوزه های مختلف بشویم، خاطرنشان کرد: به نظر من رسانه‌ها و مدیران اجرایی همگی در یک مسیر حرکت می‌کنند و آن تعالی و رشد جامعه است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه پذیرای انتقادات سازنده خبرنگاران در حوزه های مختلف هستیم، تصریح کرد: مبنای کار خود را با همکاران فرهنگی، ادارات مختلف و خبرنگاران بر مبنای ” صداقت” قرار داده‌ایم.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با اشاره به اینکه دستگاه آموزش و پرورش یک دستگاه گسترده است که اشراف اطلاعاتی زیادی را برای کار می طلبد، افزود: در آموزش و پرورش ملایر به صورت ماهیانه بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان برای مستمری بگیران و بازنشستگان و بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان برای شاغلین سند مالی می زنیم.

وی با بیان اینکه بحث تحقق سند بنیادین آموزش و پرورش در اولویت کاری ما قرار دارد، با استناد به سخنی از مقام معظم رهبری، گفت: اجرای سند تحول بنیادین مهمتر از گفتن آن است.

عابدینی نیا افزود: چارچوب حرکت ما بر اساس سند تحول بنیادین تنظیم شده است از سوی دیگر برای تنظیم آن جلسات راهبردی متعدد فراوانی در سطوح بالای کشوری برای تنظیم این سند با محوریت قرآن، کلام خداوند، سیره اهل بیت (ع) و نظرات نخبگان و بزرگان و عارفان دین چون شهید مطهری و امام راحل(ره) برگزار شده بود.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه تنظیم سند تحول بنیادین ۳۰ درصد راه و اجرایی شدن آن ۷۰ درصد راه را شامل می‌شود، تاکید کرد: قرار است حیات طیبه را در افق این سند رقم بزنیم و شهروندان درستی را در چارچوب جامعه تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین برای رسیدن به این هدف متعالی راهکارهای مختلفی را تعریف کرده است، اظهار داشت: بر اساس سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به صورت سالیانه، استانی و شهرستانی برش و تقسیم بندی خاصی صورت گرفته است و قرار است در این حوزه ها توزیع متوازن رشته های تحصیلی را داشته باشیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه مبنای کار سالانه مدارس برش شهرستانی از سند تحول بنیادین است، خاطرنشان کرد: متاسفانه طی سال های اخیر با جابجایی اشخاص در وزارتخانه این سند تحول مورد بی مهری قرار گرفت.

عابدینی نیا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهرستان حدود ۶۰ نفر همکار خرید خدمتی داریم، اظهار کرد: عمده جذب اشخاص در آموزش و پرورش بر مبنای آزمون استخدامی است که باید در آن شرکت کنند.

وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌های انجام شده امسال در سطح استان همدان ۲۰۰۰ نفر کسری نیروی انسانی و در سطح شهرستان ملایر حدود ۵۰۰ نفر در سال تحصیلی جدید کسری نیروی انسانی داریم، افزود: این کسری به علت این است که خروجی و بازنشستگی نیروهای انسانی ما زیاد بوده اما ورودی و جذب نیرو نداشتیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن