اجتماعی

رفع كمبود فضاهاى آموزشى

امروز صبح ” یوسف نوری” وزیر آموزش و پرورش به استان همدان سفر کرد و در ابتدای این سفر در ملایر حضور یافت.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین؛ حضور در گلزار شهدای بهشت هاجر و ادای احترام به شهدا، حضور در جلسه مسایل آموزش و پرورش شهرستان ملایر و مناطق و افتتاح مجموعه ورزشی علوی از برنامه های وزیر آموزش و پرورش در ملایر بود.

وزیر آموزش و پرورش در جلسه بررسی مسائل آموزش و پرورش شهرستان ملایر گفت: برای جبران کمبود فضای آموزشی پروژه‌های نیمه ‌تمام مختلفی را در سطح استان داریم که در سفر رئیس جمهور برای افتتاح و تکمیل این پروژه‌ها تصمیمات لازم اتخاذ می شود.

یوسف نوری با بیان اینکه امیدواریم با افتتاح این پروژه‌ها بخشی از کمبود فضای آموزشی استان و شهرستان مرتفع شود، افزود: تقریبا ۶۰ هزار نیروی انسانی از اسفند ماه گذشته وارد چرخه نظام تعلیم و تربیت شدند که از این تعداد ۳۴ هزار۸۰۰ نفر از طریق استخدامی، ۱۵ هزار نفر از فارغ ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و ۲۶ هزار نفر نیز از دانشجویان سال چهارم دانشگاه فرهنگیان هستند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: لایحه رتبه‌ بندی معلمان اصول نهایی را در کمیسیون مربوطه می‌گذراند، اختلاف نظرات جزئی در این مورد وجود دارد که در جلسه هفته آینده هیأت دولت بررسی می‌شود و مبنای ما برای اجرای این طرح از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ است.

وی درباره اجرای طرح رتبه بندی معلمان بیان کرد: رتبه بندی معلمان هنوز وقت دارد و از ۳۱ شهریور آغاز شده و دولت و مجلس برای اجرای این طرح یکی شدند و این اطمینان خاطر را به معلمان می‌دهیم که طرح اجرا خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به همت دولت، مجلس و شورای نگهبان برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان، افزود: حکم اول این طرح ابتدا پنج هزار میلیارد تومان بود که در حال حاضر به ۳۸ هزار میلیارد تومان برای یک و نیم سال رسید.

رییس اداره آموزش و پرورش ملایر نیز با بیان اینکه امروز افتتاح مجموعه ورزشی شهید مفتح روستای علوی با حضور وزیر آموزش و پرورش رقم می خورد، اظهارکرد: این مجموعه ورزشی با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال و در زیر بنای ۸۲۸ متر شامل زمین فوتسال، والیبال و بسکتبال به مرحله بهره برداری رسیده است.

مهدی عابدینی نیا با بیان اینکه کمبود حدود 500 نیروی انسانی برای شروع سال تحصیلی جدید یکی از مهم ترین دغدغه های ماست، افزود: سال گذشته هفت هزار و ۹۰۰ ساعت اضافه تدریس در شهرستان ملایر داشتیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از کانون های فرهنگی و تربیتی ما چندین سال که تعطیل شده و مشکلاتی دارند و برای تکمیل این پروژه ها نیاز به اختصاص اعتبار است، گفت: دو هزار و ۶۵۰ نیروی انسانی فرهنگی در سطح این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

گفتنی است؛ بعد از این نشست مجموعه ورزشی ” شهید مفتح روستای علوی” با حضور وزیر آموزش و پرورش رسماً افتتاح شد؛ این مجموعه ورزشی با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال و در زیر بنای ۸۲۸ متر شامل زمین فوتسال، والیبال و بسکتبال به بهره برداری رسید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن