فرهنگ و هنر

دهه امامت و ولایت با جشنواره ملی راه روشن

دبیر بنیاد غدیر استان همدان از برگزاری جشنواره ملی راه روشن با محوریت این استان خبر داد و گفت: اختتامیه این جشنواره همزمان با دهه امامت و ولایت در همدان برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین حجت الاسلام سید مرتضی حسنی حلم ظهر روز پنج شنبه ۱۲ خرداد در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه عنوان کرد: هدف ما از برگزاری جشنواره راه روشن دریافت آثار فرهنگی و هنری از مخاطبان و نشر آنها به مراکز فرهنگی و اجتماعی از طریق رسانه ها است که در این جشنواره تصمیم بر این بود که افرادی در راه علوی قدم های شایانی برداشته و آثار فاخری در این خصوص ارایه دهند و سپس آنها را شناسایی کرده و آن آثار را از سوی رسانه های گروهی ترویج دهیم و از صاحبان آن آثار تقدیر و تشکر ارزشمندی انجام دهیم.

حسنی حلم ادامه داد: برنامه شاخص ما در جشنواره سراسری راه روشن انجام فعالیت های فرهنگی و آموزشی برای جامعه هدف است که با محوریت نهج البلاغه و تحت عنوان تربیت نهج البلاغه از آن می توان یاد کرد.

وی عنوان کرد: محوریت جشنواره در قالب مسایل علمی نیز می تواند باشد که در این بخش شرکت کنندگان می توانند آثار خود را از طریق ارایه مقالات به دبیرخانه همایش ارسال نمایند .

دبیر جشنواره تصریح کرد: ما از تمام ظرفیت های مستعد استان نهایت استفاده را می کنیم و هدف ما در این راستا جذب ترویج فرهنگ علوی و تجلیل و تکریم از فرهنگ سازان است که در خصوص برگزاری اختتامیه جشنواره امکان تعویق وجود دارد.

حسنی حلم با بیان اینکه نهایت تلاش را برای مشخص شدن زمان اختتامیه خواهیم داشت گفت: در این جشنواره گروه سنی خاصی را تعیین نکرده‌ایم و همه سنین می‌توانند شرکت کنند و همچنین آثار ارایه شده به جشنواره نباید تکراری بوده و فرهنگسازان باید تلاش کنند تا آثارشان ناب باشد.

دبیر جشنواره زمان احتمالی برگزاری این جشنواره را ۳۰ تیر ماه اعلام کرد و این در حالیست که از به تعویق افتادن این مراسم سخن به میان آورد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن