اجتماعی

قرص برنج جان مرد همدانى را گرفت

مرد همدانی بر اثر بی‌احتیاطی در استفاده از قرص برنج جان باخت
به گزارش پايگاه خبرى همدان آنلاين و به نقل از مدیر روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان همدان بيان كرد: مرد میانسال بر اثر بی احتیاطی در استفاده از قرص برنج دچار مسمومیت شد و جان خود را از دست داد.
علیرضا صارمی افزود: یکی از شهروندان روز گذشته برای نگهداری بهتر کیسه های برنج و جلوگیری از آفات زدگی، از قرص برنج استفاده کرد اما به علت استنشاق گاز ناشی از این قرص دچار مسمومیت شد.
وی توضیح داد: قرص برنج ماده‌ای با ساختار شیمیایی (فسفید آلومینیوم) است که برای از بین بردن شته داخل برنج استفاده می شود، اما به دلیل خطرات ناشی از این ماده و مرگ های ناشی از آن، استفاده از این ماده توصیه نمی شود.
به گفته مدیر روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان همدان قرص برنج به رنگ طوسی مایل به خاکی و اندازه به نسبت بزرگی دارد که حتی مصرف نصف آن، در مجاورت اسید معده گاز بسیار سمی به نام(فسفین) ایجاد کرده که این گاز، تنفس سلولی را در بدن مختل کرده و به مرگ فرد می‌انجامد.
صارمی ادامه داد: آنچه هم اکنون در داروخانه ها به عنوان قرص برنج وجود دارد قرص‌های سیر فشرده است و به عنوان آفت کش برنج مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی به خانواده ها توصیه کرد: داروها، شوینده‌ها و سموم را به هیچ عنوان از ظرف اصلی آن خارج نکنند به ویژه ریختن این مواد در ظرف مربوط به خوراکی مثل آبمیوه بسیار خطر آفرین است.
گفتنی است آمار تلفات مسمومیت با قرص برنج سال گذشته در استان همدان ۲۳ نفر بوده که سه نفر نسبت به سال ۹۹ کاهش داشته است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن