اجتماعی

نارضايتى مردم، پيامد آمارهاى غلط

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه آمارهای غیر واقعی اشتغال، به اعتماد و رضایت مردم آسیب زده است، تأکید کرد: با پشت میزنشینی مشکلی از مردم و اشتغال جوانان حل نمی‌ شود.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین؛ سلمان اسماعیلی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری ملایر، افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در حوزه کاری خود اتاق فکر با موضوع اشتغال تشکیل دهند و در زمینه در ایجاد اشتغال ابتکار عمل و ایده نو داشته باشند.

وی از ارائه آمارهای غیرواقعی اشتغال در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: در هر پست و مقامی که نظام در اختیار شما قرار داده، برای ایجاد اشتغال مسئولیت دارید، چراکه اشتغال امروز یک موضوع مهم و ضرورت کنونی است.

فرماندار ملایر با بیان اینکه امروز بیشتر درخواست‌ها و گلایه‌‌مندی‌های مردم در ملاقات‌های مردمی، میزهای خدمت، حضور در مساجد و روستاها، اشتغال است، اظهارکرد: در سال‌های گدشته و حال، زحمات زیادی برای ایجاد اشتغال کشیده شده، اما این ماموریت خطیر بعضاً دچار انحراف شده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه روی کاغذ آمار اشتغال شهرستان خوب است، تسهیلات خوبی اعطا شده، اما مردم اثر آن را نمی‌بینند، ادامه داد: نیاز اشتغال ما در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی و بسیاری از حوزه‌ها همچون مبل و منبت و خیاطی، ایجاد یک هلدینگ بزرگ مارکتینگ و تجاری‌سازی، بسته‌بندی و صادرات است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی به عده‌ای داده شده که هم اکنون بدهکار بانک هستند، بدون اینکه حتی یک مورد اشتغال ایجاد کرده باشند، افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید از هم اکنون مشکل اشتغال را آسیب ‌شناسی کنند و خودشان هدایت‌کننده باشند.

وی خاطرنشان کرد: باید نوشتن طرح توجیهی در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری بخشی از سیاست ‌گذاری مدیران ادارات باشد و هر کجا نتوانستید از مشاوران و بخش خصوصی کمک بگیرید.
فرماندار ملایر با تأکید بر اینکه مدیران باید به سمت واقعی‌سازی اشتغال بروند، منتظر الگو نباشند و با سایر دستگاه‌ها هم‌افزایی داشته باشند، گفت: در حوزه کشاورزی چشم‌انداز روشنی وجود ندارد، بنابراین باید به سمت اجرای آبیاری نوین و کشت گلخانه‌ای حرکت کنیم.

اسماعیلی تصریح کرد: شهرستان ملایر ظرفیت‌های بالایی در ایجاد اشتغال دارد و باید با ایجاد طرح‌های بزرگ، زمینه را برای اشتغال جوانان فراهم کنیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن