اجتماعی

اشتغال‌زایی ۶۷ نفر در پروژه‌های جهاد کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی ملایر گفت: امسال بیش ۱۸ طرح و پروژه با مجموع اعتبار 12 میلیارد و 700 میلیون تومان در سطح شهرستان ملایر به بهره برداری رسیده و یا در مراحل اتمام پروژه و نزدیک به افتتاح است و مجموع اشتغالزایی این پروژه ها ۶۷ نفر بوده است.

سید مهدی میرباقری در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین؛ افزود: از جمله این طرح ها و پروژه ها می توان به طرح دامپروری، طرح آبیاری کم فشار، طرح آبیاری بارانی و طرح آبیاری قطره ای در روستاهای گرجائی، حسین آباد ناظم، حسین آباد شاملو، زمان آباد، بیغش، ورچق، میانزولان، پیروز، حاجی آباد، اوچ تپه و کلیل آباد اشاره کرد.

وی در خصوص میزان سرمایه گذاری و اشتغالزایی این طرح ها، اظهارکرد: در بخش دامپروری ۳۶ میلیارد ریال، در بخش آبیاری کم فشار حدود 55 میلیارد ریال، در بخش آبیاری قطره ای حدود دو میلیارد و500 میلیون ریال، در بخش آبیاری بارانی 24 میلیارد و300 میلیون ریال و در بخش تولید قارچ 9 میلیارد ریال، سرمایه گذاری شده است.

این مقام مسئول به مناسبت آغاز هفته “جهاد کشاورزی” در رابطه با برنامه های در دست اقدام این اداره در سال جاری، از افتتاح و بهره برداری فاز اول پروژه بزرگ دامداری شرکت ملارد شیر وابسته به هلدینگ شستا با حمایت نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، سازمان جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی در سال جاری خبر داد.

وی افزود: افتتاح سردخانه دو منظوره در روستای ازناو و بهره برداری از شهرک گلخانه ای گنبد دستور کار ماست.

میرباقری با بیان اینکه به دلیل کم کاری پیمانکاران قبلی، افتتاح پروژه شهرک گلخانه ای گنبد به تاخیر افتاده بود، افزود: تلاش می‌شود در سال جاری تعدادی از واحدهای این شهرک شروع به کار کنند.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر خاطرنشان کرد: جذب و حمایت از سرمایه گذاران در بحث ایجاد گلخانه ها، توجه به بحث باغداری بستی و اجرای طرح های نوین باغداری در ملایر، توجه به بحث صرفه جویی آب، مرمت و لایروبی قنوات و اجرای طرح های آبیاری نوین در اولویت کای ما قرار دارد.

میرباقری گفت: ایجاد صنایع تبدیلی در بخش های مختلف، توجه و حمایت از کشت های گلخانه ای و کشت دانه های روغنی چون کلزا از برنامه‌های جدی ما در سال جاری به شمار می رود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن