اجتماعی

جمع آورى ميلياردى زكات در ملاير

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه
در احیای زکات کم‌کاری شده است،افزود:
سال گذشته سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات در ملایر جمع‌آوری شدو امسال مطالبه جدی تحقق دو برابری جمع‌آوری زکات در شهرستان است.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین ، سلمان اسماعیلی چهارشنبه ۲۵ خرداد ماه، در نشست شورای زکات ملایر که با حضور امام جمعه ملایر، ائمه جمعه و مدیران دستگاه‌های اجرای برگزار شد، از کم‌کاری در امر اقامه زکات انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه نسبت به احیای این فریضه مهم از دستگاه‌های اجرایی مطالبه جدی داریم و همه باید پای کار باشند، گفت: ریشه بسیاری از مشکلات از جنس مدیریتی است و مردم هرگز در بروز این مشکلات و کم‌کاری‌ها مقصر نیستند.

فرماندار ملایر افزود: طبق آمار ارایه شده، از ۲۰۸ روستای دارای سکنه در این شهرستان، تنها در ۳۲ روستا زکات پرداخت شده و این امر نشان می‌دهد که مجموعه شهرستان مساله زکات را خیلی جدی نگرفته‌اند.

اسماعیلی ادامه داد: بر اساس همین گزارش سال گذشته، سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات در این شهرستان جمع‌آوری شد که با توجه به کشاورزی پایه بودن اکثر روستاها، وجود حدود ۱۱ هزار هکتار اراضی باغی و بیش از ۵۷ هزار هکتار اراضی زیرکشت غلات، این مبلغ زکات بسیار ناچیز است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی با کمک بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی باید در کنار کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر باشند و از اختیارات و مسئولیت قانونی خود برای احیا و جمع‌آوری زکات استفاده کنند.

وی افزود: علاوه بر همایش شهرستانی زکات، بخش‌های تابعه نیز می‌توانند در راستای احیای زکات برنامه‌های جداگانه‌ای داشته باشند و دهیاران و شوراهای اسلامی به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه تیم‌های چند نفره از مبلغان برای تبلیغ فریضه احیای زکات در روستاها و تشویق مردم به امر زکات تشکیل دهند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تبلیغات محیطی احیای زکات به شدت ضعف داریم و کمیته امداد و سایر دستگاه‌ها در امر تبلیغات به جد ورود کنند، اظهار کرد: این تعهد را می‌دهیم که امسال با همت و جدیت همه اعضای شورای زکات شهرستان ملایر و میدان‌داری کمیته امداد، هدفگذاری برای جمع‌آوری دو برابری زکات را در این شهرستان رقم بزنیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن