سلامت و پزشکی

وضعیت زرد فامنین در بین شهرستان‌های آبی

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان، از آبی شدن رنگ بندی کرونایی همه شهرستان‌های استان به غیر از فامنین خبر داد.

علیرضا توقیری در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، عنوان کرد: با توجه به آمار به دست آمده از بیماری کرونا در استان که  26 روز بدون فوتی به ثبت رسیده است، خوشبختانه همچنان این آمار صفر بوده و بستری‌ها در استان نیز به صورت چشم گیری کاهش پیدا کرده است و گاها برخی روزها آمار تست های PCR ، صفر گزارش می‌شود.

وی در خصوص انجام تست‌های PCR بیان کرد: افراد دیگر مایل به انجام تست نیستند و بعضا با علائم کرونا به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند و به صورت سرپایی یا بستری مورد معالجه قرار می‌گیرند.

توقیری تاکید کرد: بیماری کرونا همچنان وجود دارد و الزام استفاده از ماسک در فضای بسته همچنان پا برجاست، اما در اماکن روباز و محیط بیرون این الزام برداشته شده است؛ همچنین تصور اینکه بیماری کرونا مختص به افراد دارای سابقه بیماری زمینه ای و خاص شده است، کاملا اشتباه بوده و همچنان همه اقشار جامعه در معرض این بیماری قرار دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان، افزود: در 24 ساعت گذشته 2 بیمار با علائم کویید-19 در بخش ICU  بستری شده، اما هنوز جواب نهایی تست کرونا این افراد برای جوابدهی قطعی مشخص نشده است و کارهای درمانی لازم برای بهبود وضعیت این بیماران در حال انجام است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن