اجتماعی

گام شهردارى به سوى الكترونيكى شدن

شهردار ملایر گفت: این شهرداری مصمم در ” الکترونیکی شدن” و برون سپاری امور است و به همین منظور برای توسعه عملکرد شهرداری، افزایش میزان رضایتمندی، شفاف‌سازی، کاهش ترددهای درون شهری و جلوگیری از حس تبعیض، استفاده از فناوری به روز سرلوحه کار شهرداری ملایر قرار گرفته است.

مجید فرجی در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین، افزود: در این راستا شهرداری ملایر طی چند سال گذشته با تهیه و راه اندازی سامانه هایی از قبیل سامانه های “خدمات شهرسازی” و ” درآمد” سعی کرده به این مهم دست پیدا کند.

وی ادامه داد: لازمه راه اندازی سیستم های الکترونیکی داشتن اطلاعات الکترونیکی (دیتابیس) است به همین خاطر عقد قرارداد با شرکت ذیصلاح نسبت به ممیزی املاک و تبدیل بایگانی سنتی به بایگانی الکترونیک از سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفت و تاکنون ۶۰ درصد به انجام رسیده است.

این مقام مسئول به تشریح اقدامات انجام شده در خصوص ” شهروند سپاری” یا همان سامانه ای که از طریق آن شهروندان بتوانند تمام و یا قسمتی از خدمات اداری را از طریق دفاتر و یا شخص مالک انجام دهند، پرداخت و گفت: در گام نخست برای پاسخگویی به استعلام های واجد شرایط، مانند استعلام ساختمان هایی که پایان کار آنها به تازگی صادر شده، سامانه ای راه اندازی شده است.

فرجی افزود: شهرداری ملایر در حال بررسی و تهیه سیستم جدید برای صدور پروانه ساختمانی و پایان کار است و راه‌اندازی این قبیل خدمات الکترونیکی با توجه به تنوع حساسیت و حجم خدمات، نیازمند پیمایش فرآیندهای گام به گام بوده و راه اندازی کامل آن ممکن است از چند ماه تا چند سال به طول انجامد.

شهردار ملایر با تأکید بر اینکه برای پیشرفت و توسعه کاری، راهی جز تغییر نداریم، خاطرنشان کرد: هرچند در ابتدا مشکلاتی از قبیل نبود زیرساخت‌های لازم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، مقاومت عوامل و نیروها در برابر تغییرات، دانش فناوری شهروندان و میزان مشارکت و همکاری آنان، روبرو هستیم، اما روند کار به خوبی در حال انجام است و پس از آموزش پرسنل و تکمیل زیرساخت‌ها، آموزش شهروندان را هم از روش های مختلف در دستور کار قرار می دهیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن