گام شهردارى به سوى الكترونيكى شدن

شهردار ملایر گفت: این شهرداری مصمم در ” الکترونیکی شدن” و برون سپاری امور است و به همین منظور برای توسعه عملکرد شهرداری، افزایش میزان رضایتمندی، شفافسازی، کاهش ترددهای درون شهری و جلوگیری از حس تبعیض، استفاده از فناوری به روز سرلوحه کار شهرداری ملایر قرار گرفته است.
مجید فرجی در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین، افزود: در این راستا شهرداری ملایر طی چند سال گذشته با تهیه و راه اندازی سامانه هایی از قبیل سامانه های “خدمات شهرسازی” و ” درآمد” سعی کرده به این مهم دست پیدا کند.
وی ادامه داد: لازمه راه اندازی سیستم های الکترونیکی داشتن اطلاعات الکترونیکی (دیتابیس) است به همین خاطر عقد قرارداد با شرکت ذیصلاح نسبت به ممیزی املاک و تبدیل بایگانی سنتی به بایگانی الکترونیک از سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفت و تاکنون ۶۰ درصد به انجام رسیده است.
این مقام مسئول به تشریح اقدامات انجام شده در خصوص ” شهروند سپاری” یا همان سامانه ای که از طریق آن شهروندان بتوانند تمام و یا قسمتی از خدمات اداری را از طریق دفاتر و یا شخص مالک انجام دهند، پرداخت و گفت: در گام نخست برای پاسخگویی به استعلام های واجد شرایط، مانند استعلام ساختمان هایی که پایان کار آنها به تازگی صادر شده، سامانه ای راه اندازی شده است.
فرجی افزود: شهرداری ملایر در حال بررسی و تهیه سیستم جدید برای صدور پروانه ساختمانی و پایان کار است و راهاندازی این قبیل خدمات الکترونیکی با توجه به تنوع حساسیت و حجم خدمات، نیازمند پیمایش فرآیندهای گام به گام بوده و راه اندازی کامل آن ممکن است از چند ماه تا چند سال به طول انجامد.
شهردار ملایر با تأکید بر اینکه برای پیشرفت و توسعه کاری، راهی جز تغییر نداریم، خاطرنشان کرد: هرچند در ابتدا مشکلاتی از قبیل نبود زیرساختهای لازم سختافزاری و نرمافزاری، مقاومت عوامل و نیروها در برابر تغییرات، دانش فناوری شهروندان و میزان مشارکت و همکاری آنان، روبرو هستیم، اما روند کار به خوبی در حال انجام است و پس از آموزش پرسنل و تکمیل زیرساختها، آموزش شهروندان را هم از روش های مختلف در دستور کار قرار می دهیم.