اجتماعی

مادر کافی، کودک شاد

مسئول کتابخانه دانشجو ملایر با بیان اینکه
«کارگاه مادر کافی، کودک شاد»،در کتابخانه دانشجو از سرگرفته شد، گفت:این کارگاه در زمستان 1400 فعالیت خود را آغاز کرد و با وقفه ای دو ماهه مجددا به دلیل درخواست والدین این کارگاه بصورت هفتگی کار خود را شروع کرد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین،
فرشته دولتی عصر سه شنبه ۳۱ خرداد ماه در حاشیه برگزاری این کارگاه، افزود: طبق مطالعات انجام شده از مقالات دریافتی از پایگاه های اطلاعاتی گوناگون دریافتیم سن 3 تا 5 سال برای آموزش فعالیت های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است و چنانچه کودکان در این سن مهارت های اجتماعی را بخوبی آموزش نبینند در آینده با مشکلات متعددی در اجتماع روبه رو خواهند شد.

وی اظهار کرد: دوران قرنطینه شرایط ناخواسته ای از انزوا و کاهش فعالیت های فیزیکی را برای کودکان این سن بوجود آورد و طی تحقیقات صورت گرفته کودکان اختلالاتی همچون ترس، اضطراب، پرخاشگری، نداشتن مهارت برقراری ارتباط با دیگران، مکالمات محدود و … را در این دوران تجربه کرده اند.

دولتی تصریح کرد: از سوی دیگر مادران در این دوران شرایط دشواری را سپری کرده اند، از این رو کتابخانه دانشجو، با مطالعات انجام شده بر آن شد که به عنوان یک مرکز آموزشی عمل کرده و از طریق برگزاری کارگاه به این کودکان و مادران آموزش هایی داده شود.

وی ادامه داد: بنابراین از مادران و کودکان 3 تا 5 سال دعوت شد در این کارگاه ها شرکت کنند. برای کودکان کارنامه تشویقی تهیه شد که بابت هر مهارت اجتماعی که کودک نیاز دارد یاد بگیرد ستاره ای دریافت کرده و برای ادامه آن تشویق می شود.

مسئول کتابخانه دانشجو ملایر گفت: در این کارگاه برای کودکان قصه خوانده می شود، با همکاری هم کاردستی درست می کنند و در انتها به فعالیت های فیزیکی مرتبط با کتاب ها می پردازند، از مادران نیز خواسته شده به عنوان « یک مادر کافی» برای خود و نیازهای اطلاعاتی خود در این کارگاه زمانی را اختصاص داده و به علایق خود بپردازند.

دولتی نتیجه این کارگاه را رضایت بخش عنوان و اشاره کرد: والدین از اینکه کودکانشان در مکالمات و مهارت های اجتماعی پیشرفت داشته اند ابراز خوشحالی کرده و خواستار ادامه کارگاه شده اند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن