اجتماعی

همدان، مستعد آتش‌سوزی در مراتع

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از به کاری‌گیری آتش بر در 100 هکتار از مراتع استان برای جلوگیری از آتش‌سوزی خبر داد.

اسفندیار خزایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌‌آنلاین، در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به شروع فصل گرما و خشکسالی با افزایش خطر آتش‌سوزی احتمال وقوع حریق وجود دارد و از سال گذشته حدود 100 هکتار را آتش بر زده‌ایم.

وی با بیان اینکه ایمن سازی فضای اطراف هگمتانه از وظایف میراث فرهنگی است ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن همدان در فلات و نوع پوشش گیاهی آن، شرایط مساعدی برای حریق وجود دارد.

خزایی تصریح کرد: برای ایجاد حریق وجود سه شرط از جمله اکسیژن، پوشش گیاهی و ایجاد شعله لازم است از این رو با توجه به شرایط خطرپذیری همدان در برابر حریق، کارگروه‌های مختلفی با مشارکت ارگان‌های مختلف از جمله هلال احمر و دانشگاه بوعلی سینا تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه حریق، همدان در سال گذشته کاهش نسبی آتش سوزی در مراتع را داشته است عنوان کرد: برخی از پیشنهادات مانند از بین بردن مراتع به هیچ وجه منطقی و اصولی نیست چرا که برخی از مراتع پایا بوده و از بین بردن آن در راستای جلوگیری از حریق به معنای نابود کردن طبیعت است.

خزایی افزود: افزایش و ارتقای کیفیت وسایل اطفاء حریق را می‌توان جایگزین از بین بردن پوشش گیاهی کرد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در پایان یادآور شد: میراث فرهنگی در راستای شروع تمهیدات برای جلوگیری از حریق اگر درخواست کمک کند از آنها دریغ نمی‌کنیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن