اجتماعی

دریافت هزینه‌های بالا شهریه تخلف است

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط‌عمومی آموزش و پرورش استان همدان، از تخلف دریافت هزینه مازاد بر بیمه و کتاب دانش آموزان در مدارس عادی خبر داد.

مهدی جلیلی در گفت‌و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین عنوان کرد: مدارس عادی در زمان ثبت نام موظف به دریافت هزینه کتاب و حق بیمه دانش آموزان می‌باشند و دریافت هزینه بیش‌تر از اولیاء تخلف به حساب می‌آید و غیر قانونی است؛ بعضا طی جلسات بین انجمن اولیاء و مربیان تصمیماتی در خصوص پرداخت هزینه بیشتر برای برگزاری کلاس‌های تقویتی و یا اردوهای دانش آموزی انجام می‌شود که کاملا اختیاری بوده و اجباری در کار نمی‌باشد.

وی بیان کرد: در صورت مواجه با همچین موضوعی اولیاء می‌توانند از طریق شماره 38260595 با بخش مربوطه در اداره آموزش و پرورش تماس گرفته و تخلف را گزارش دهند و سریعا پیگیری‌ها از جانب اداره انجام خواهد شد.

مهدی جلیلی درباره شهریه مدارس خاص افزود: این مدارس مانند مدرسه استعدادهای درخشان و شاهد با ابلاغیه‌هایی که از سوی تهران تنظیم و فرستاده می‌شود، شهریه بیش‌تری نسبت به مدارس عادی دارند و برای برگزاری کلاس‌های فوق برنامه و کنکوری و یا برنامه‌های متفاوت تری نسبت به مدارس عادی هزینه بیش‌تری را دریافت می‌کنند.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط‌عمومی آموزش و پرورش استان همدان، اذعان کرد: پیش ثبت نام تعدادی از مدارس که مراجعین زیادی دارند از طریق سامانه انجام می‌شود، که اولیای دانش آموزان متقاضی این مدارس با مراجعه به سامانه نسبت به ثبت اطلاعات و بارگذاری مستندات بر اساس محدوده جغرافیایی تعریف شده در سامانه، مدرسه‌ مورد نظر خود را انتخاب و اقدام نمایند و جهت تکمیل و قطعی شدن ثبت نام طبق وقتی که سامانه داده است به مدارس مراجعه می‌کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن