فرهنگ و هنر

ستاد مردمی غدیر، آماده برای عید غدیر

دبير ستاد مردمى غدير استان همدان از انجام فعالیت‌های موثر و ویژه از عید قربان تا عید غدیر خبر داد.

به گزارش پايگاه خبرى همدان آنلاين، مهدي صلواتیان، روز سه شنبه ٧ تيرماه در جلسه آغاز فعاليت ستاد مردمى غدير استان عنوان كرد: ستاد مردمي غدير ٢ سال است كه كار خود را شروع كرده و دست كم ٣٠٠ مجموعه تشكيل شده و طي جلسات متعدد تلاش شده است تا فعاليت خود را گسترش دهيم.

وى بيان كرد: خوشبختانه پارسال به دليل زيبايى كارهاي صورت گرفته در روز عيد غدير مراسم همدان، تيتر خبرها شده؛ همچنين دوخت ١٨٠٠٠ پرچم با شعار هر خانه يک پرچم و هر مغازه يک پرچم در دستور کار قرار گرفته است و با ادارات و سازمان‌ها گفت‌وگو شده است تا یک روز قبل از عید غدیر موکب‌هایی جلوی درب‌های مراکز بنا شود.

دبیر ستاد مردمی غدیر درباره برنامه های گذشته این ستاد اظهار کرد: موضوع مهمی که باید به آن توجه داشته باشيم تشکیل ۱۸۰ كاروان شادی در روستاها و شهرها داشتيم و اجرای ۱۸۰۰ برنامه عید غدیر در مساجد، روستاها و پارک ها بوده است ضمنا بايد توجه کرد كه توان ستاد گاهی با وجود برنامه ها پ میزان فعالیت های موثر بيشتر از برخی سازمان است،
همچنین تهیه و خرید جهيزيه، آزاد سازی زندانیان و اهدا نان رايگان، پويش قربان براي غدير که به منظور قربانی در عید قربان و طبخ غذا برای نیازمندان در عید غدیر بوده است، كنار آن وقف یک خانه توسط بانوی شیعه‌ای که ارزش آن در سال گذشته ۱ میلیارد برآورد شده را داشتیم.

مهدی صلواتی افزود: امسال نیز همانند سال گذشته برنامه‌هایی حتی بهتر و با کیفیت تر نسبت به سال گذشته خواهیم داشت و ورود گروه‌های تعزیه و استفاده از آنان را خواهیم داشت، طی برنامه ریزی‌ها تشکیل ۱۱۰ موکب با حضور ۱۱۰۰ کودک و نوجوان در ۱۱۰ منطقه همدان خواهد بود.

وی اذعان کرد: در دستور کار است تا در ميدان امام خمینی و میدان باباطاهر و پارک پرواز و جلوی درب ورودی تالار قرآن ١٠ روز برنامه داشته باشيم که این برنامه ها هر شب در اختیار یک هئیت در استان قرار بگیرد و بتوانند برنامه‌های خود را اجرا نمایند؛ برنامه
شاد پيمايي برای نوجوانان در عيد غدير در نظر گرفته شده است که بچه ها همراه با خانواده هاشون به سمت میدان اکام خمینی حرکت کرده و ما در خيابان بوعلي برنامه هايی برای آنان در نظر گرفته‌ایم.

صلواتی با توجه به اهمیت ویژه حجاب و عفاف افزود: با توجه به اینکه مناسبت عفاف و حجاب با عید غدیر‌در‌تقارن است تلاش می‌شود تا یک هماهنگی هماهنگي بين آن ها برقرار كنيم و بتوانیم این موضوع را در کنار برنامه های غدیر گسترش و نشان دهیم.

دبیر ستاد مردمی غدیر درباره پویش اطعام بیان کرد: در دستور کار قرار دارد که امسال بیش از سال گذشته یعنی بیش‌ از ۳۵۳ هزار طبخ غذا داشته باشیم و این پویش مختص خيرين و افراد نيازمند نبوده یعنی همسايه ها و هم محله‌ای ها هم می‌توانند براي همسايه‌های خود غذا تهیه و در این پویش شرکت نمایند.

وی عنوان کرد: تشکیل نمايشگاه با غرفه های مختلف در ميدان امام خمیمی در دستور کار قرار دارد و توجه ویژه ای به آن شده است؛ همچنین احتزاز پرچم با حضور آیت الله شعبانی نماینده ولی فقیه در همدان در روز عيد قربان در چهارراه پژوهش در نظر گرفته شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن