اجتماعی

به تصویب رسیدن طرح تشکیل شرکت ملی پالایش و پتروشیمی

نماینده مردم ملایر و عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه طرح ” تشکیل شرکت ملی پالایش و پتروشیمی” در کمیسیون انرژی به تصویب رسیده است، افزود: احداث مینی پتروپالایشگاه ها در نقاطی که ظرفیتش را دارند در دست بررسی و اقدام است.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین؛ هادی بیگی نژاد عصر پنجشنبه 9 تیر ماه در نشست خبری با خبرنگاران، با تاکید بر اینکه متاسفانه تاکنون برای زنجیره ارزش نفت هیچ اقدام عملیاتی صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: باید نگاه پتروشیمیایی به نفت شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه در سطح کشور ۲۷ میلیون تن فرآورده سنگین نفتی تولید می شود، تصریح کرد: ما باید به جایی برسیم که ثروت موجود در کشور را تبدیل به پول کنیم.

بیگی نژاد طبق بررسی های انجام شده در مینی پتروپالایشگاه ها بین پنج هزار تا ۱۰ هزار بشکه در طول روز نفت به فرآورده های پتروشیمی تبدیل می شود، از سوی دیگر این پروژه ها آب زیادی مصرف نمی کنند و آلودگی زیادی هم ندارند.

وی به اشتغالزایی بیش از ۱۵۰ نفر به طور مستقیم در مینی پتروپالایشگاه ها اشاره و اظهارکرد: در صدد هستیم این پروژه های راهبردی را در سطح کشور راه اندازی کنیم.

بیگی نژاد در رابطه با تبدیل محصولات پتروشیمی به محصولات دیگر، خاطرنشان‌ کرد: ایران بزرگترین تولید کننده متانول است و می‌تواند این محصول ارزشمند را به سایر محصولات ارزشمند دیگر تبدیل کند و اگر این موضوع محقق شود در سطح کلان ارزآوری فراوانی دارد.

بیگی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز کشور به برنامه ریزی برای اثرگذاری نمایندگان مجلس در سطح کشور نیازمند است، گفت: این امر زمانی محقق می‌شود که مردم مطالباتی در حد نمایندگی مجلس، از ما داشته باشند.

نماینده مردم ملایر با تاکید بر اینکه در طول دو سال حضور خود در مجلس تلاش کردم که در حوزه خدمات رسانی به شهرستان ملایر و در بحث نظارتی و قانونگذاری وظایف خود را جلو ببرم، افزود: بنده در اکثریت و جلسات مجلس حضور فعال داشتم و جلسات متعددی با وزارتخانه‌ها، گروه ها و فراکسیون‌های مختلف برگزار کردیم.

رفع مشکلات معیشتی مردم؛ در راس امور

وی با بیان اینکه در مجلس یازدهم بحث رفع مشکلات معیشتی مردم در راس امور قرار داشته و دارد، افزود: از سوی دیگر مبحث انرژی هسته ای و قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها یکی از مواردی بود که به آن پرداختیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: قانون مالیات بر خانه‌های خالی، ثبت قانون جهش دانش بنیان در مجلس یازدهم، پرداختن جدی به مسائل فرهنگی و حوزه خانواده و بانوان و مباحث حوزه سیاست خارجی نیز در دستور کار مجلس یازدهم بوده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس به اقدامات راهبردی انجام شده در حوزه خدمات رسانی به شهرستان اشاره و خاطر نشان کرد: طبق برآوردهای انجام شده سال گذشته بهترین سالم عملکردی و کاری در حوزه مدیریت برق محسوب می شود چراکه در این زمینه اقدامات راهبردی فراوانی در ملایر رقم خورد.

بیگی نژاد به تعویض ۱۲۲ کیلومتر سیم فرسوده به کابل‌های خودنگهدار در ۵ شهر و ۴۵ روستا، جابجایی ۵۰۲ تیر چراغ برق در ۵۸ روستا، اصلاح و تعویض ۱۳ پُست برق و جذب اعتباری افزون بر ۳۴ میلیارد تومان با پیگیری های انجام شده از سوی وی از مجلس شورای اسلامی به منظور رفع کمبودها و مشکلات توزیع برق ملایر اشاره کرد.

وی افزود: آبرسانی از سد کلان، تکمیل پروژه بزرگ فاضلاب ملایر، اخذ چند ردیف ملی در حوزه آبرسانی روستایی شامل مجتمع ها آبرسانی در سد کلان، کریم آباد، ینگه کند، انوج، مهرآباد و جذب ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای تحقق ۲۱ پروژه آبرسانی در ملایر از دیگر اقدامات انجام شده به شمار می ‌رود.

نماینده مردم ملایر در بخش دیگری از سخنان خود به دعوت از هلدینگ های مختلف برای بازدید و سرمایه‌گذاری در ملایر اشاره و خاطرنشان کرد: توسعه “خوشه صنعتی پوشاک ازندریان” یکی از اولویت‌های کاری ماست و در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

بیگی نژاد به اقدامات صورت گرفته در بحث حوزه بهداشت و درمان در بعد کمی و کیفی اشاره و خاطرنشان کرد: ردیف بودجه دانشکده پرستاری سال گذشته مستقل شد و امسال چند رشته جدید در این مرکز آموزش عالی تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه داشتن یک بیمارستان آموزشی و احداث یک دانشکده پزشکی در شهر ملایر در دستور کار ما قرار دارد، افزود: رقم خوردن این دو مسئله باعث رفت و آمد پزشکان متخصص و فوق تخصص به این شهرستان می شود.

نماینده مردم ملایر به تکمیل اورژانس بیمارستان امام حسین(ع)، در حال تکمیل بودن اورژانس بیمارستان مهر و جذب پنج میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات دانشکده پرستاری اشاره کرد و گفت: توسعه معدن سرمک در دستور کار ما قرار دارد.

بیگی نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰۰ نفر در این معدن مشغول فعالیت هستند، افزود: تجهیزات خط باطری سازی معدن سرمک خریداری شده و پیگیر مجوز آن هستیم.

وی با تاکید بر اینکه ما باید زنجیره فولاد سازی را تا بخش قطعه سازی در معدن سرمک پیش ببریم، چشم انداز خوبی را برای این حوزه پیش بینی کرد و افزود: در کارخانه کیان نیز فاز جدید به نتیجه رسیده است.

نماینده مردم ملایر گفت: از ۱۹ واحد تولیدی بازدید میدانی داشتیم و مشکلات آنها تا حدودی رفع شد، همچنین ” ملایر” یکی از شهرستان‌های جامعه هدف بنیاد برکت است و در این زمینه ۱۰ روستا به منظور ایجاد پروژه های اشتغالزایی انتخاب شده اند.

نماینده مردم ملایر با بیان اینکه سال گذشته برای بازنگری طرح هادی ۱۷ روستا اعتبار اخذ کردیم، افزود: همچنین پنج پروژه سالن های ورزشی پیگیری شد که چهار مورد از این پروژه ها به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش عالی نیز اقدامات راهبردی صورت گرفت، به خریداری دو میلیارد تومان تجهیزات و اخذ قول مساعد برای تأمین تجهیزات دیگر به ارزش سه میلیارد تومان در این زمینه اشاره کرد و گفت: تعمیر سینما فرهنگیان مراحل پایانی خود را سپری می‌کند همچنین تعمیر اردوگاه فجر در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس به اخذ حدود چهار میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته برای تجهیز دانشگاه ملایر اشاره کرد و گفت: ردیف دانشگاه فنی مهندسی نیز ملی شد.

بیگی نژاد با بیان اینکه در بحث محرومیت زدایی در سطح شهرستان ۳۵ گروه جهادی را راه اندازی کردیم و مساعدت های معیشتی و مالی از آنها داشتیم، خاطرنشان کرد: در همین زمینه 900 فقره تسهیلات به نیازمندان اعطا شد و 100 واحد مسکونی با همکاری بنیاد علوی و کمیته امداد برای نیازمندان احداث شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن