سلامت و پزشکی

معرفی 147 نانوایی به مراجع قضایی

 مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سیناهمدان، از اخطار و معرفی 147 نانوایی به مراجع قضایی به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در استان خبر داد.

لیدا رفعتی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، عنوان کرد: از بین 812 مورد معرفی شده به مراجع قضایی بیش‌ترین تعداد مربوط به نانوایی‌ها با 147 مورد بوده است؛ همچنین 54 واحد صنفی  به دلیل تخلف در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، که همچنان نانوایی‌ها با 16  پلمپ توسط بازرسان مربوطه بالاترین آمار را دارند، انجام شده است.

وی درباره درصد رعایت استفاده از ماسک بیان کرد: خوشبختانه در فرودگاه‌ها و سالن‌های سینما و تاتر به دلیل اینکه فضای سر بسته‌ای هستند درصد استفاده از ماسک به طور 100 درصدی انجام می‌شود؛ همچنین کم ترین درصد استفاده از ماسک در مراکز تفریحی مانند شهربازی‌ها با 41 درصد رعایت  گزارش شده است.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سیناهمدان، اظهار کرد: با توجه به گرم شدن هوا و امکان باز کردن پنجره ها و درب ها در سازمان ها و ادارات استان از درصد رعایت تهویه مناسب خوبی برخوردار است و مشکلی در زمینه ایجاد تهویه مناسب نخواهیم داشت؛ ولیکن درصد استفاده از ماسک در همه شهرستان‌های استان به کم تر از 50 درصد رسیده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن