اجتماعی

تكاپو براى برگزارى آيين سنتى شيره پزى ملاير

رئیس میراث فرهنگی ملایر گفت: یازده دوره جشنواره شیره پزی در روستای هدف گردشگری مانیزان برگزار شده است و این جشنواره جز 62 جشنواره ثبت شده ملی در سایت رویداد های وزارت میراث فرهنگی است.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین؛ ابراهیم جلیلی ظهر یکشنبه ۱۲ تیر ماه در جلسه هماهنگی آیین شیره پزی در روستای هدف مانیزان، افزود: در استان همدان دو جشنواره ملی وجود دارد که شامل جشنواره زمستانی همدان و جشنواره شیره پزی ملایر با محوریت دره جوزان و روستای مانیزان است.

وی اظهار کرد: یازده دوره جشنواره شیره پزی در روستای هدف گردشگری مانیزان برگزار شده و این جشنواره جز 62 جشنواره ثبت شده ملی در سایت رویدادهای وزارت میراث فرهنگی به شمار می‌رود.

جلیلی ادامه داد: یکی از مهم ترین چالش های ما در این جشنواره افزایش زمان برگزاری با مشارکت مردم محلی و تعریف رویداد های مرتبط با انگور است که شامل رویدادهایی مثل برداشت انگور،تیزاب زدن،تهیه انواع مشتقات انگور است.

رئیس میراث فرهنگی ملایر گفت: در این زمینه ما آمادگی لازم را برای آموزش و ثبت باغات گردشگری کشاورزی داریم؛ رویدادهای مختلفی در دره جوزان ملایر در حال تعریف و اجرایی شدن است و دفاتر خدمات مسافرتی از امروز برنامه ریزی لازم را برای اجرای تور های مرتبط در دستور کار قرار دهند.

بکرایی بخشدار مرکزی ملایر نیز اظهار کرد: با توجه به برند جهانی انگور، برگزاری این جشنواره بیش از پیش لازم به نظر می رسد و بخشداری و دهیاران دره جوزان تمام قد پای کار هستند.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ملایر نیز خاطرنشان کرد: امروزه بسیاری از مردم، ملایر را با جشنواره شیره پزی می شناسند و امسال باید بتوانیم سطح جشنواره را بالاتر ببریم.

داریوش صفاری افزود: به نوعی باید با رشد جشنواره چه به لحاظ سطح جشنواره و چه به لحاظ زیر ساختی و چه به لحاظ زمان برگزاری، باید امسال بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود و با یک برون سپاری امور، شاهد دوام و ثبات این جشنواره باشیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن