دسته‌بندی نشده

پیش بینی برداشت ۴۰۰۰ تن آلبالو از باغ‌های ملایر

مدیر جهادکشاورزی ملایر با بیان اینکه برداشت آلبالو از ۶۶۰ هکتار از باغ‌های شهرستان ملایر آغاز شد، گفت: پیش بینی می شود ۴۰۰۰ تن آلبالو از باغ‌های ملایر برداشت داشته باشیم.

سید مهدی میرباقری در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین افزود: برداشت آلبالو از باغ‌های ملایر با توجه به سرمای هوا و منطقه کوهستانی بودن این شهرستان از اواخر تیر آغاز شده و تا اواسط مرداد ادامه دارد.

وی اظهار کرد: ۷۳۷ هکتار از باغ‌های این شهرستان زیرکشت آلبالو است که ۶۶۰ هکتار از این میزان بارور و ۷۷ هکتار غیربارور است.

میرباقری با اشاره به اینکه ملایر با بیش از ۱۵۰۰ هکتار زیرکشت آلبالو در استان همدان، به عنوان قطب تولید آلبالو شناخته می‌شود، گفت: ۶۰۰ هکتار از باغ‌های بخش زند زیرکشت آلبالو است و زند بزرگترین تولیدکننده آلبالو در ملایر به شمار می‌رود.

میرباقری با بیان اینکه سال گذشته در مجموع ۳۳۵۰ تن آلبالو تولید برداشت شد، افزود: مقدار عملکرد در هر هکتار باغ آلبالو بین پنج تا شش تن است و پیش بینی می‌شود امسال مقدار برداشت آلبالو از باغ‌های شهرستان ۱۵ درصد افزایش داشته باشد.

مدیر جهادکشاورزی ملایر خاطرنشان کرد: قیمت گذاری بعضی از محصولات کشاورزی بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و در سال‌های گذشته با همکاری شرکت صنایع غذایی سحر همدان و قیمت خرید خوب این شرکت عملا دست دلال‌ها کوتاه شده است و در روزهای آینده مرکز خرید توسط این شرکت در شهر زنگنه ایجاد می شود و فعالیت خود را آغاز می کند .

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن