اجتماعی

توسعه روابط اقتصادی با آسیای میانه

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی از توسعه روابط اقتصادی با کشورهای آسیای میانه در سفر هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به کشور ازبکستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین؛ حجت ‌الاسلام احد آزادی‌ خواه در رأس یک هیئت پارلمانی به ریاست دکتر قالیباف وارد تاشکند شد و مورد استقبال رسمی رئیس مجلس قانون‌گذاری جمهوری ازبکستان قرار گرفتند.

وی در مورد این سفر با بیان اینکه ازبکستان جزو کشورهای پرجمعیت آسیای میانه و از کشورهای موثر در شانگهای است،‌ گفت: ما از سال آینده به عنوان عضو دائم و اصلی شانگهای محسوب می شویم و این امر فرصت مناسبی برای توسعه روابط بین دو کشور است و در حوزه های منطقه ‌ای و جهانی فرصت‌هایی برای ایران فراهم می‌ شود.

نماینده مردم ملایر افزود: ازبکستان هم ‌مرز با افغانستان است و از موضوعات مورد توجه دو کشور مبارزه با تروریسم و مواد مخدر بوده و همکاری‌های دوجانبه در امنیت پایدار در افغانستان و دولت آینده افغانستان بسیار موثر است.

آزادیخواه تصریح کرد: استفاده از دیپلماسی پارلمانی برای توسعه روابط اقتصادی با ازبکستان و کشورهای آسیای میانه از مهمترین اهداف سفر هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ازبکستان به شمار می رود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن