سلامت و پزشکی

انعقاد 13 میلیارد تومان قرارداد دانشگاه با صنعت

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان از کسب رتبه سوم توسط دانشگاه در بین دانشگاه‌های تیپ ۲ در ارزشیابی سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در بخش ارتباط با صنعت تلاش‌های بسیاری در دانشگاه انجام شده و در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده است.

دکتر محمدمهدی مجذوبی در گفت‌و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ در حوزه مدیریت فناوری در دانشگاه علوم پزشکی همدان ارتقای خوبی وجود داشت و جایگاه دانشگاه از رتبه ۱۶ به ۷ رسید اظهار کرد: به لطف خداوند دانشگاه در جمع دانشگاههای تیپ ۲ از جایگاه ۳ به ۲ ارتقا یافت که امید می‌رود ورود پرنشاط دانشجویان به عرصه تحقیقات و فناوری را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این دانشگاه دارای ۴ پژوهشکده، ۲۰ مرکز تحقیقات، ۵۰۰ عضو هیأت علمی و ۱۳ هیأت علمی پژوهشی است عنوان کرد: ایجاد زمینه مناسب به منظور حمایت‌های مادی و معنوی دانشگاه از فعالیت‌های علمی دانشجویان و بهبود رابطه علمی پژوهشی اساتید و دانشجویان مورد توجه بوده است.

  • درخواست همکاری پژوهشی بیشتر اساتید با دانشجویان

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گزارش اجمالی از تحقیقات دانشجویی بیان داشت و گفت: کمیته تحقیقات دانشجویی در سال ۱۳۷۳ بنیانگذاری شد و نقش بارزی در تعیین جایگاه پژوهشی دانشگاه داشته است.
وی اهداف کمیته تحقیقات دانشجویی را برشمرد و گفت: آموزش و پژوهش و توانمندسازی دانشجویان در زمینه پژوهش از طریق شیوه‌های مختلف آموزش نظری و عملی، ایجاد بستر مناسب برای شکوفایی رشد و اعتلای علمی و پژوهشی دانشجویان و تربیت پژوهشگران و مدیران آینده و نهادینه ساختن فعالیت‌های پژوهشی مورد توجه است.
دکتر مجذوبی همچنین به دیگر فعالیت‌های دانشگاه در حوزه تحقیقات و پژوهش اشاره و تصریح کرد: افزایش موارد ثبت اختراع در دفتر مالکیت فکری، تصویب ۴۰ طرح فناور، برگزاری مدرسه‌های فناوری و نوآوری، برگزاری جشنواره اختراعات ابتکارات، فعالیت پنج بیمارستان دارای مرکز توسعه تحقیقات بالینی از جمله این اقدامات است.
وی ادامه داد: رو به رشد بودن آزمایشگاه جامع، توسعه و ایجاد فضای مستقل بیوبانک با حمایت معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، اتاق پژوهش‌های تحقیقاتی و اتاق نگهداری حیوانات و لزوم توجه بیشتر به شاخص‌های مطالعات کوهورت و انتشار کتاب توسط پژوهشگران از دیگر دستاوردهایی است که طی چند ماه اخیر در حوزه پژوهش بر آن تمرکز شده است.

**کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی دانشکده پرستاری و مامایی راه‌اندازی شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان تاسیس کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی دانشکده پرستاری و مامایی را از اقدامات بااهمیت دانست و گفت: مستقل کردن کمیته تحقیقات دانشجویی در دانشکده‌ها و ایجاد کمیته بالینی تحقیقات دانشجویی در مرکز آموزشی درمانی بعثت و تاسیس هسته‌های پژوهشی ازجمله هسته پژوهش نانو، تغذیه و پرستاری انجام شده است.

وی همچنین انتشار منظم مجله علمی پژوهشی پژوهان به صورت فصلنامه را در راستای گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی دانشگاه یادآور شد و درخواست‌هایی در خصوص حمایت از تصویب طرح‌های تحقیقاتی و فناوری کلان، تسهیل در صدور مجوز تاسیس، حمایت از تغییر نام مراکز تحقیقاتی، پیگیری موضوع معافیت بیمه قراردادهای ارتباط با صنعت و حمایت از توسعه تشکیلات معاونت تحقیقات را مطرح کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن