سلامت و پزشکی

افزایش 2 برابری ورود دارو به استان

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به افزایش دوبرابری ورود دارو به استان از پیگیری برای رفع کمبود تعدادی از اقلام دارویی به ویژه داروهای ضد تشنج خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، دکتر محمدمهدی مجذوبی در حاشیه بازدید از داروخانه‌های شهرستان همدان ارزیابی خود را از بازدیدهای انجام شده از دو شرکت توزیع دارو و تعدادی از داروخانه‌های شهرستان همدان بیان داشت و گفت: با اقدامات صورت گرفته در حوزه تولید و توزیع دارو تغییرات خوبی اتفاق افتاده به طوریکه ورودی شرکت‌ها در بخش داروهای آنتی‌بیوتیک افزایش یافته و وضعیت بهتر از یک ماه گذشته است.

وی افزود: به دلیل شیوع بیماری‌های ویروسی تنفسی نیاز به داروهای مسکن مانند نوافن، استامینوفن و برخی شربت‌ها افزایش یافته و وضعیت دارویی مراکز در خصوص نیاز به این داروها بهتر شده است.

رییس دانشگاه با تاکید بر اینکه کمبود سرم وجود ندارد، گفت: ذخایر سرم در شرکت‌های پخش دارویی و مراکز درمانی و بیمارستان خوب است.

وی با بیان اینکه ورودی دارو به استان بیش از دو برابر افزایش یافته است، گفت : در مورد سایر داروها  وضعیت به مراتب بهتر شده اما باید کمبود داروهای ضد تشنج پیگیری و رفع شود.

*بازدید از داروخانه دانشکده داروسازی و تعدادی از داروخانه‌های شهرستان همدان

داروخانه آموزشی و فوق‌تخصصی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی همدان با زیربنای ۱۴۲ مترمربع که در فاز داروهای خاص ورود پیدا کرده  و بیشتر مراجعین آن بیماران خاص ازجمله افراد مبتلا به سرطان و ام اس هستند.

دکتر مجذوبی در گفتگو با مسئول فنی داروخانه، کارکنان و دانشجویان حاضر در داروخانه دانشکده داروسازی مطالبی در مورد کمبودهای دارویی و دلایل آن، تعداد کارکنان در شیفت‌های صبح و شب و نحوه خدمت‌رسانی، طراحی داروخانه متناسب با داروخانه سطح یک، محدودیت فضا برای پذیرش دانشجویان مطرح شد.

همچنین عنوان شد که ناظر بیمه سلامت صبح‌ها به خاطر سهولت بیماران در محل داروخانه حضور دارد و بیماران برای تایید نسخ به بیمه مراجعه نمی‌کنند.

در بازدید رییس دانشگاه از تعدادی از داروخانه شهرستان همدان که با همراهی معاون غذا و رداو و مدیر داروی دانشگاه انجام شد ضمن اعلام فهرستی از کمبودهای دارویی موضوعاتی همچون درخواست دارو بدون نسخه و لزوم فرهنگسازی برای مصرف دارو به ویژه آنتی بیوتیک‌ها مطرح و بر ارتباط مسئولان داروخانه‌ها با همه شرکتهای پخش دارویی استان به منظور رفع کمبودها تاکید شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن